Scalare + tetror ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #16
    Ursprungligen postat av rsoderberg
    Det känns som om dom som säger att det inte går inte talar av egen erfarenhet, man känner någon eller har läst att det inte går. För det mesta är det inga problem att ha dem tillsammans, tex min kompis hade massor med små kardinaltetror i sin burk. Sedan fick han 2st max stora par av mig och det har knappt försvunnit några alls, i mina ögon är det normalt och sällan problem att ha tetror och scalarer tillsammans det har fungerat för mig i över 30år.
    Hur känns det menar du? när jag började med akvarium hade jag näst intill ingen kunskap alls så jag köpte sklare och kardinalteror... dem gick fort åt kan jag säga! en god vän till mig hade skalare och neontetra ett litet tag... ja det varade just bara ett litet tag! sen tror jag inte det sitter nåt blåbär och skriver artbeskrivningen heller ursäkta att jag hänvisade till en vän....
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • rsoderberg
      • February 2007
      • 954

      #17
      Ursprungligen postat av åheim
      Hur känns det menar du? när jag började med akvarium hade jag näst intill ingen kunskap alls så jag köpte sklare och kardinalteror... dem gick fort åt kan jag säga! en god vän till mig hade skalare och neontetra ett litet tag... ja det varade just bara ett litet tag! sen tror jag inte det sitter nåt blåbär och skriver artbeskrivningen heller ursäkta att jag hänvisade till en vän....
      Tja det har fungerat för mig i 30 år, brukar dock vara en fördel att tetrorna finns före scalarerna. För tillfället har jag små pennfiskat tillsammans med mina scalarer, inte en har försvunnit!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        #18
        Ursprungligen postat av rsoderberg
        Tja det har fungerat för mig i 30 år, brukar dock vara en fördel att tetrorna finns före scalarerna. För tillfället har jag små pennfiskat tillsammans med mina scalarer, inte en har försvunnit!
        neontetra ses som mat av skalaren så varför hålla på att argumentera om det.... sen om det gått bra för dig ändrar inte förhållningssättet och bör inte rekommenderas till folk som undrar!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • FishBone_
          • May 2007
          • 86

          #19
          Jag ville köpa scalar och neon tetror samtidigt, men det sa zooisen att det skulle man inte göra. Så nu har tetrorna fått växa till sig ( i ca ett halv år) =P så nu blir det nog scalarer =) Jag ska ju inte ha dem största jag kan hitta, utan dem minsta. Och den "sorten" som är minst. Och växer minst m.m =P

          Kommentar

          Arbetssätt...