1 ensam kvar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kitkat
    • March 2007
    • 58

    1 ensam kvar

    Köpte 30 neontetror till mitt 160 L kar. Alla mådde prima tills en dag som typ 3 blev sjuka och dog.
    Sedan började dom dö en efter en, frågade här på zoopet om det fanns någon medicin mot neonsjuka och fick svar att det inte fanns. När nästan alla hade dött frågade jag i en zooaffär vad det va som kunde ha hänt och fick då till svar att 1 måste ha burit på smittan och sedan smittat dom andra och att det visst finns medicin mot neonsjuka .

    Nu simmar en enda liten stackare kvar i mitt kar. Och min fråga är till er nu... Kan det vara den som smittat dom andra? Är den imun då? Om jag skulle köpa fler neonteror skulle den smitta dom?

    Tack!
  • alcar
    • April 2005
    • 1398

    #2
    kolla på den och se hur den mår jag skulle sedan börjat med och kolla värden sen köpa 10 st och fylla på med tio varje vecka tils du har så många du vill ha
    mvh alexander
    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      skriv lite om akvariet.. alltså fiskar kan dö av dåligt vatten, typ om du hade ner 30 tetror och akvariet bara varit igång en dag eller så.
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • kitkat
        • March 2007
        • 58

        #4
        Ursprungligen postat av lenis3
        skriv lite om akvariet.. alltså fiskar kan dö av dåligt vatten, typ om du hade ner 30 tetror och akvariet bara varit igång en dag eller så.
        Hej.. nej nej sån nybörjare är jag inte. Det va iof nystartat men jag väntade 2 v med att köpa fisk typ 5 st förs, sen efter typ 1 mån köpte jag 10 neon men tyckte det såg så fjuttit ut så jag köpte 20 till efter 1v. dom mådde jättebra alla första v men sen blev dom sjuka en och en.

        Har kollat värderna och dom såg bra ut. vi har ph 7,4 här i Gbg. Ngr fiskar som åt på dom döda blev också sjuka och dog. Endast neont. som blev sjuka.

        Kommentar

        Arbetssätt...