Ledsna Pirayor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Om man nu skall envisas med att ha pirayor så skall du ha ett stim på kanske 10 individer, och det går nog att hålla 10 pyttepirayor i den storleken du har i ditt kar, men vad gör du när de börjar bli sådär 15 cm (150mm) och tuggar på varandra????? Eftersom de är så nyinfluyttade så går det nog att tillföra ytterligare individer, men för säkerhets skull skall man SAMTIDIGT möblera om ordentligt i akvariet, så att inte de nya individerna blir ihjälbitna på en gång, går säkert också bättre att sätta in en större grupp till dina än en enstaka individ i en etablerad grupp....men personligen tycker jag att du skall lämna tillbaka dina två individer till akvarieaffären, de borde aldrig ha sålt dem till dig från början, med tanke på ditt lilla akvarium...satsa på något snällare och färggladare istället...
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Quilles
      • November 2008
      • 87

      #17
      Jag har problem me minna pirayor och de är att dem inte äter alls... kötte dem för 3 dagar sen och dem har inte ätit några maskar jag har stoppat ner änn.. läste på en engelsk sida att de kan ta upp till 1-2 veckor innan dem börjar äta kan de stämma ? Dem jag har är runt 3-4 cm långa och där är 10 st.. Väldigt skygga me

      Kommentar

      • patrick
        • November 2003
        • 178

        #18
        jag har ingen direkt erfarenhet av pirayor men dom e väl alltid rätt nervösa av sig, de är nog ingen höjdare att ha dom i kar under 500l. och i en väldigt lugn miljö. för dom kan väl bita på varann m.m när dom blir stressade under en längre tid. förresten de gör dom väl iaf när dom sollar ut dom svaga xD
        Patrick

        Kommentar

        Arbetssätt...