Koppartetra tappat färgen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillalotta
    • January 2007
    • 40

    Koppartetra tappat färgen?

    En av mina koppartetror, hane, har tappat bort den svarta kilen på stjärtfenan, den är helt kopparfärgad. Hur kommer det sig, är den sjuk?

    Den mobbas av den andra hannen, har bara två, och det har varit så en tid. Så fort den elaka hanen ser den här så jagar den honom, och den mobbade trycker sig mot botten så fort den ser den elake komma.

    Har det här att göra med att det svarta försvunnit, eller? I övrigt har den inte bleka färger utan är lika kopparguldig som den andra hanen. De andra fiskarna ser också fina ut.
  • gladys
    • March 2005
    • 1962

    #2
    Förmodligen så kommer den dominanta hanen att mobba ihjäl den andra tetran.
    Han har redan börjat och till 99% är jag säker på att det är pga det som din andra fisk börjat att tappa färgen.
    Koppartertror är ganska bitska när stimmet är för litet.
    Vore jag dig, så skulle jag köpa fler. Jag rekomenderar att du har minst 10 stycken, annars kommer de antagligen att dö en efter en..
    Senast redigerad av gladys; 25 February 2007, 20:26.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur

    Kommentar

    • lillalotta
      • January 2007
      • 40

      #3
      tack för svaret, det var det jag också misstänkte... i morse när jag tände lampan var det svarta tillbaka delvis i alla fall, men en halvtimme senare var den blek igen. stackars liten..
      jag ska åka och köpa några till och se om det hjälper, ska jag satsa på flera hanar hellre än honor eller spelar det ingen roll?

      Kommentar

      • gladys
        • March 2005
        • 1962

        #4
        Jag tror inte att det spelar någon roll, men jag är inte säker. 50/50 honor/hanar kanske...?
        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

        Kommentar

        Arbetssätt...