3 sorter i samma kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    3 sorter i samma kar?

    Tjena!
    Kom å tänka på en grej jag tänkt fråga ett tag.
    Om vi säger att jag har ett 200-220liters kar, och jag har 3 stycken olika sorters Tetra där i, 10-15 av varje. Hur kommer det bli då?Kmr dom överens?Stimmar dom tillsammans, eller blir det 3 grupper som stimmar runt?

    /w1.
    www.frfoto.tk
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #2
    Det blir nog fisksoppa om du inte har något som skrämmer dom.. Jag har tre sorters tetror och grön rasbora i 190 liter,men inte går de i stim,jo möjligtvis blåtetrorna då...

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #3
      hehe okej, de hade nog blivit rätt snyggt om dom stimmade tillsammans, härlig färgblandning typ. Neon tetra, kardinal tetra å någon mer i samma storlek
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • Diwa
        • December 2006
        • 300

        #4
        neoner och kardinaler är ju snarlika

        vi har fantomtetror och neoner och de går i två mer eller mindre sammanhållna stim (inte jämt men ofta)(110Liter)
        110L 54L 54L

        Kommentar

        • Nitra98
          • June 2005
          • 1987

          #5
          Jag har glödbandstetror och svarta neontetror som stimmar i varsitt stim varje gång scalarerna leker, däremellan stimmar de inte alls...
          Min zoon

          Kommentar

          • MaxRobban
            • August 2006
            • 1048

            #6
            Funkar oftast utmärkt att blanda olika tetror bara de är i stora grupper nog.. men just detta med att få dem att gå bättre i stim är ju lite klurigt.. vill man inte ha dem för mkt ihop kan man försöka att hitta tetror som trivs olika djup i akvariet... finns många som går ungefär i mitten av akvariet, men sedan finns det en grupp som går högt också... så kan man lura dem lite om man nu inte vill ha dem i klump... Vinkel tetran, Nät tetran.. där är t.ex 2 sorter som går ganska högt om jag minns rätt... även Rödmunstetran hamnar högt ibland även om den går i mitten också.. är man ute efter stlmfiskar finns också olika danio.. de går också högt i akvariet och oftast ganska bra på gå i stim.

            häln Robban

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #7
              okej okej. Tack för svaren
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Xul
                • January 2007
                • 709

                #8
                Mina glödbandstetror verkar inte vara så rasmedvetna utan simmar tillsammans med mina neontetror.

                Men det är väl inte så farligt

                Kommentar

                • Martin.M
                  • March 2007
                  • 117

                  #9
                  Jag lånar tråden lite... någon som testat Kejsartetror och kardinaler i samma kar? Vad händer?

                  Hade tänkt ett tiotal Kejsartetror och cirkus 20-30 kardinaler.
                  Last.FM

                  Kommentar

                  • Tommi
                    • April 2007
                    • 35

                    #10
                    hmm har sett många nämna att stimmen håller ihop bättre om dom känner sig "hotade".

                    funderar på ett stim kardinaltetror själv och tycker det ser väldigt tjusigt ut nä dom simmar tätt ihop. Finns det någontin man kan ha dom med som är "lagom" firntligt?

                    med lagom menar jag givetvis något som inte äter upp hela bunten. Sä viktigt är det inte.

                    Kommentar

                    • Martin.M
                      • March 2007
                      • 117

                      #11
                      Testade att köpa 20 glödbandstetror .. dom stimmade inte alls... fine..

                      Köpte 20 kardinaler också, dom stimmar som fasen i ett tätt tight stim, och glödbandstetrorna har böjat härma dom lite nu. Kommer efter i ett inte lika tight stim

                      Hur som helst blev det väldigt fint!
                      Last.FM

                      Kommentar

                      • Vic
                        • November 2006
                        • 1533

                        #12
                        om man vill ha en etra som stimmar ska man köpa rödmunstetra!
                        jag ska skaffa ca 20 st som ska leva med några dvärgciklider i svartvatten
                        Mvh Viktor


                        Apistogramma för hela slanten!

                        Kommentar

                        • Martin.M
                          • March 2007
                          • 117

                          #13
                          Ändrade utsprutet lite från filtret, nu stimmar Kardinaler och glödband tillsammans men ändå separat, dom håller sig på var sin kant men glider runt tillsammans alltså, mycket snyggt!!

                          Försökte fånga det på bild men det var svårt...

                          Senast redigerad av Martin.M; 22 April 2007, 16:33.
                          Last.FM

                          Kommentar

                          Arbetssätt...