Röd fantomtetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    Röd fantomtetra

    Jag ska fylla på mitt 115 - liters med fler tetrasorter. Har nu neontetra (det blir fler av dem också) Men ska ha en tetrasort till tänkte jag.

    Vacklar mellan rosentetra och röd fantomtetra.

    Jag skulle vilja höra om det är någon som har erfarenhet av Röd fantomtetra?
    Hur funkar de med neonisar? Ancistrus?

    Vad min bråkiga eldstjärt säger återstår ju alltid att se..somvanligt
    Men neontetrorna går ia.f jättebra med honom!
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //
  • acinna
    • October 2006
    • 266

    #2
    Hejsan!
    Jag har röda fantomtetror, de är väldigt rolig att se när de tjuvar all mat,tabletter, och smiter i väg med den i munnen och tappar den och hinner i kapp och bollar med varandra. De andra fiskarna har inte en chans...men sen är de väldigt stillastående för det mesta. Hanarna kan stoltsera och cirkulara i ngn sorts dans..så i bland är de kul och i bland riktigt tråkig. Jag tror att de ger de övriga fiskarna "smånyp" när jag inte ser...de förstör fenorna på de fiskar som är mindre...speciellt när det är mörkt.
    Vänliga hälsningar acinna
    248 liter 54 liter
    En annan hobby som jag har
    www.mhlasermarkning.se

    Kommentar

    • Pehpsii
      • July 2006
      • 69

      #3
      Mina gillar jag inte alls, för de hade ihjäl en pansarmal för mig. Bet av honom en fena och han blev jättedålig och fick avlivas.
      De gillar inte när det är för ljust, då gömmer de sig hela tiden (ps: de gräver ner sig när de blir jagade och är ett he*vete att håva upp). Har dem nu i ett kar med väldigt dimmat ljus och då är de framme iaf.
      Älskade rabarber!

      Kommentar

      Arbetssätt...