Kaxig Rosentetra! (Hane)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Myrkvi
    • February 2007
    • 43

    Kaxig Rosentetra! (Hane)

    Bakgrund:
    Igår satte jag in min startgrupp i mitt nystartade akvarium. (Det stod igång med växter, bio-starter, filterpump och syrepump i ca en och en halv vecka.) Startgruppen består av sex stycken Rosentetror. Allt har varit lugnt tills för ett par timmar sen då den största började jaga runt alla de andra Rosentetrorna. Det är en hane, han har börjat få väldigt starka färger och simmar med ständigt uppspänd ryggfena. Har även en Kampfiskhanne i karet som han inte bryr sig om alls.

    Fråga:
    Är han en fara för de andra Rosentetrorna, finns det någon risk att han jagar ihjäl dem? Vad sysslar han annars med, bygger han upp någon slags hierarki? Kan det vara för att han är hungrig? (Jag ransonerar maten pga kommande pH-prov)

    Tacksam för alla svar!

    Hälsningar, Linda
    Senast redigerad av Myrkvi; 13 February 2007, 21:12. Anledning: Glömd fakta
    (100 L)
    5 Rosentetra 1 Clown Pleco L103
    1 Kampfisk 4 Metallpansarmal
    2 Lyrstjärtsmolly (Silver)
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    kan det ha att göra´med för litet stim kanske?
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • Myrkvi
      • February 2007
      • 43

      #3
      Vet ej.. fick dock ett svar av en tjej häromdagen som sa att hennes Rosor gör likadant med varandra, att det inte är aggressivt utan mer lekfullt. När jag iakttog fiskarna en längre stund såg jag att de andra faktiskt är på varandra lite med.. så det är kanske inte så farligt. Får se om ett par dagar om det lugnar ner sig.. han kanske bara vill spänna sig lite extra för sina tjejer.. och visa de andra hanarna hur stor och maffig han är? :P
      (100 L)
      5 Rosentetra 1 Clown Pleco L103
      1 Kampfisk 4 Metallpansarmal
      2 Lyrstjärtsmolly (Silver)

      Kommentar

      • Myrkvi
        • February 2007
        • 43

        #4
        Lugnat sig

        Nu har Rosentetrorna lugnat sig avsevärt.
        (100 L)
        5 Rosentetra 1 Clown Pleco L103
        1 Kampfisk 4 Metallpansarmal
        2 Lyrstjärtsmolly (Silver)

        Kommentar

        Arbetssätt...