Vad händer???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Algie
    • January 2007
    • 99

    Vad händer???

    Har 2 st neontetra som ikväll när jag gav dem mat, så åt de som "hästar"!
    Jag såg hur deras bukar svullnade upp och sedan fick de svårt att simma. De simmar som ner med munnen och upp med stjärten. Kommer de att dö av för mycket mat eller har de nu bara en jobbig natt framför sig? Kan de dö av för mycket mat en dag, eller händer det bara om man ger för mycket flera gånger?

    MVH Anneli
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    du matar nog för mycket.. då trycker magsäcken (tror jag) mot simblåsan och dom får svårt för att hålla sig upprätta. har du otus så kan dom dö.
    dom kan även ha fått i sig luft när dom åt.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Algie
      • January 2007
      • 99

      #3
      Så då finns det ingenting jag kan göra åt dessa stackare som kämpar så nu?
      Bara å sitta å vänta...

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        ja.. gjorde samma sak en gång.. matade massor med räkmix,, sen blev min ena platy megastor, låg bara o flöt vid ytan. efter några timmar hade jag glömt att jag hade matat med räkmix så ja trodde hon va gravid, satte henne då i en födkasse. sen när ja kollade dan efter va hon smal och kunde simma, men jag såg inga yngel men jag såg däremot en MEGA korv som hon hade tryckt ut
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • Algie
          • January 2007
          • 99

          #5
          De har överlevt natten!!! Nu tänker jag inte ge dem mat förrän i morgon. Jag kan inte fatta att de ska vara så glupska och stressäta så knappt de andra får något.
          Tack för stödet Andreas!
          ____________________
          MVH Anneli

          Kommentar

          • Pehpsii
            • July 2006
            • 69

            #6
            har du bara två tetror?
            Älskade rabarber!

            Kommentar

            Arbetssätt...