vargtetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pittbullpleco
    • February 2007
    • 44

    vargtetra?

    är det någon som har en länk eller nåt med lite info om vargtetran? verkar vara en helt sjuk fisk // Levi
    mvh pitbullpleco
  • Nevinx
    • October 2006
    • 195

    #2
    Hittade det här på zoonen....



    ÖNSKEMALAR
    Pseudacanthicus leopardus
    Acanthicus adonis
    Baryancistrus sp. L85
    Hypancistrus zebra




    COOL SOM EN SVIMMINGPOOL

    Kommentar

    • janne63
      • August 2006
      • 294

      #3
      Hehe, det kunde man inte tro om det lilla exemplar jag såg i en djuraffär i helgen. Tydligen ska det vara en uppskattad matfisk i sina hemtrakter, jag hamnade i samspråk med en kille som var nyss hemkommen från Brasilien som ätit Vargtetra.

      Kommentar

      • mange016
        • May 2006
        • 341

        #4
        Kanske är en brutal fisk men vet inte om den är så rolig att titta på !
        Dom har en där jag köper mina fiskar och den ligger alltid på samma ställa o rör aldrig på sig , hur kul är det att ha en sån i burken ?!

        Kommentar

        • janne63
          • August 2006
          • 294

          #5
          Ursprungligen postat av mange016
          Kanske är en brutal fisk men vet inte om den är så rolig att titta på !
          Dom har en där jag köper mina fiskar och den ligger alltid på samma ställa o rör aldrig på sig , hur kul är det att ha en sån i burken ?!
          Killen jag snackade med köpte en, han tyckte det var kul eftersom han sett såna "live". Men som han sa, den ser ut som en bajskorv .

          Kommentar

          • FredrikH
            • February 2007
            • 724

            #6
            Jag skulle verkligen inte gissa att det var en tetra om jag såg den i verkligheten..
            200l SA
            Pågång: Biotopakvarium Östasien!

            - Vem är den där lol alla snackar om?

            Kommentar

            • Erik Åhlander
              • January 2006
              • 1881

              #7
              Ursprungligen postat av janne63
              Tydligen ska det vara en uppskattad matfisk i sina hemtrakter, jag hamnade i samspråk med en kille som var nyss hemkommen från Brasilien som ätit Vargtetra.
              Nja, det är så mycket ben. Och jämfört med pirayasoppa så är det inget vidare. För att inte tala om stora malar som är verkliga delikatesser. Men i vissa områden är Hoplias nästan den enda matfisk som går att få tag i.

              Kommentar

              • Erik Åhlander
                • January 2006
                • 1881

                #8
                Ursprungligen postat av FredrikH
                Jag skulle verkligen inte gissa att det var en tetra om jag såg den i verkligheten..
                Det är inte samma familj som neontetror och tocke, men åtminstone samma ordning.

                Kommentar

                • ray
                  • January 2002
                  • 954

                  #9
                  Ursprungligen postat av janne63
                  Hehe, det kunde man inte tro om det lilla exemplar jag såg i en djuraffär i helgen. Tydligen ska det vara en uppskattad matfisk i sina hemtrakter, jag hamnade i samspråk med en kille som var nyss hemkommen från Brasilien som ätit Vargtetra.
                  Tycker inte att vargtetra smakar gott godast va Arapaima och Cihla
                  ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                  Kommentar

                  • pittbullpleco
                    • February 2007
                    • 44

                    #10
                    på vilken djuraffär har ni set den? vore kul att se den i verkligheten, Nevinx tack för länken.
                    mvh pitbullpleco

                    Kommentar

                    • wierdalien
                      • February 2003
                      • 936

                      #11
                      det finns fler akvariefiskar som är matfisk i sina hemtrakter. Vissa guramis kan bli väldigt stora och man filéar dom och steker dom.

                      Invånarna i amazonas rostar småfisk (tetror) över eld och äter
                      -----------------------

                      Kommentar

                      • Robin_Hedstrom
                        • January 2005
                        • 1818

                        #12
                        Håller med Ray där.. till och med infödingarna rynkade på näsan för Hoplias.. De var faktiskt rädda för den lilla fisken på 50cm som vi fick i nätet.
                        /Robin Hedström
                        http://www.robinhedstrom.se/

                        Kommentar

                        Arbetssätt...