Mår de inte bra???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Algie
    • January 2007
    • 99

    Mår de inte bra???

    Jag har 6 st neontetror i ett 40 l akvarium tillsammans med 3 andra fiskar som det ser ut som de trivs med, men jag trodde att tetror simmade i stimm. Mycket sällan gör de det annars simmar det lite hur som helst, ensamma eller med någon annan. Oftast har jag sett att 2-3 st står still nere i ett hörn lite bakom en växt, då de andra är i ett annat hörn och står still och en ensam simmar lite hur som helst. Är det normalt att de står still eller simma ensamma??? Eller mår det inte bra om de kanske gömmer sig i hörnet???
    MVH Aneli
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    hejsan

    det med att de inte stimmar är att de känner sig trygga i akvariet....om du vill få dem att stimma så kan man släppa ner en liten rov fisk som skrämmer upp dem lite.....men jag hade inte stoppat ner mer i ditt akvarie......vad är de andra 3 fiskarna för några??
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Algie
      • January 2007
      • 99

      #3
      Jag har en sebrafisk, leoparddanino och en drakmal.

      Kommentar

      • Algie
        • January 2007
        • 99

        #4
        Så de mår bra fast de står still i hörnen av akvariet? Så som de gör på natten, fast det är dag? Eller är det något de inte gillar? Har växter, pump och en syre slang som är gömd bakom en sten så det ser ut som ett "vatten fall". Tycker inte att de betädde sig såhär i början. Har haft dem i snart 4 veckor. En av dem är lite för sig själv, simmar med de andra arterna ibland. Varför gör den det? Är sååå orolig att de inte mår bra för under de första 2 veckorna dog 4 fiskar.
        --------------
        MVH Anneli

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          alge som macke sa känner de sig trygga..

          jag personligen tycker att 6st är för få. du bör köpa 4 till så de åtminstonde är 10st =) (då syns de mer)
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            ju fler du köper destå mer rör dom sig,, det är ju en stimfisk som sagt.

            (ska jag säga som har 1 kardinaltetra i mitt 160l kar )
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • Algie
              • January 2007
              • 99

              #7
              Jag har tänkt att köpa fler men valde att köpa 6 som start och sedan är det så att det är 13 mil till närmsta fiskaffär så det är inget jag gör i en hadnvändning.
              _____________

              MVH Anneli

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #8
                Mina också...

                ... beter sig som du beskriver men däremellan uppför de sig som om de ska leka... ibland kivas de... snor maten från Kakaduacykliden osv... Har haft dem i 2 månader och inte förlorat någon...

                Jag har också bara 10 st i 250 L så några fler kanske man borde skaffa... jag var annars sugen på en annan liten tetra och de borde väl få lite trygghet av vandra även om de är olika arters tetro???
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • Algie
                  • January 2007
                  • 99

                  #9
                  Tack!
                  ______________

                  MVH Anneli

                  Kommentar

                  Arbetssätt...