Vacker tetra som matchar fjäril?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmachokladmal
    • December 2006
    • 89

    Vacker tetra som matchar fjäril?

    Hej hej!

    Jag har tänkt skaffa tetror som mina fjärilar kan gå med i mitt 54l... jag gillar inte neon eller kardinaltetra.. finns det någon annan sorts tetra som gör sig fint med fjärilar? glödbandstetra har jag haft och jag gillade dem men skulle vilja pröva något nytt.. Vill väldans gärna ha nån sort som håller sig i bakgrunden...så en lite skyggare sort vore bra!
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    jag gillar kejsartetra skarpt... men varför i bakgrunden? fiskar ska man ju se, eller?
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • Emmachokladmal
      • December 2006
      • 89

      #3
      Jaa det är klart men jag gillar att se stimmisar i bakgrunden... jag gillar nättetra tror ni att de skulle funka? hur stort stimm bör man ha? Jag ha r hört minst sju men jag tycker att det är finare med fler, runt tio tolv kanske?

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        ju fler desto mer stimmar de, men åtminstone 5-7 stycken tycker jag... nättetran kan vara problematisk ibland genom att äta mkt växter, men annars är den en snygg och lätt tetra...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • *Ulrica*
          • June 2006
          • 682

          #5
          Det finns en otroligt vacker, rödaktig liten tetra som heter Amandatetra.
          Jag vet dock inte om den går med fjärilar....
          Annars har jag läst här på Zoopet att Rödmunstetran är bland de bästa stimmarna och den är också väldigt fin.

          Kommentar

          • Emmachokladmal
            • December 2006
            • 89

            #6
            Amanda tetran var verklingen fin! men är den ovanlig och svår att få tag i för jag har aldrig ens sett en sån?

            Annars blir det nog nättetra om jag inte får tag i den här vackra amanda tetran! Något tips på tetror har aldrig haft dem förut...

            Kommentar

            • janne63
              • August 2006
              • 294

              #7
              Jag tror att grossisten Simontorp har Amandatetra så kolla om din handlare köper från dem, de kan kanske ta hem till dig.

              Kommentar

              • *Ulrica*
                • June 2006
                • 682

                #8
                Ursprungligen postat av Emmachokladmal
                Amanda tetran var verklingen fin! men är den ovanlig och svår att få tag i för jag har aldrig ens sett en sån?
                Fråga Lenmar, hon har sådana, de är ännu rödare och finare i verkligheten!

                Kommentar

                • Emmachokladmal
                  • December 2006
                  • 89

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
                  Fråga Lenmar, hon har sådana, de är ännu rödare och finare i verkligheten!

                  Tack så mycket det ska jag göra! (om jag hittar henne ) för tetran var verkligen vacker!

                  Kommentar

                  • Emmachokladmal
                    • December 2006
                    • 89

                    #10
                    Funnen Amanda!

                    Hej hej!

                    Var nere i fiskaffären idag och köpte ett fjärilspar, fick syn på Amandrorna.. det var faktiskt lite bleka men det kanske har att göra med att de var ganska små? Iallafall tor jag att jag ska ge dem en chans, Göran verkade inte gilla dem så jag får dem säkert till ett bra pris

                    Kommentar

                    Arbetssätt...