Pirayor är inte farliga för människor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Pirayor är inte farliga för människor

    I Practical Fishkeeping redovisas en rapport om pirayors "farlighet" för människor http://www.practicalfishkeeping.co.u....php?news=1180
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 16 January 2007, 18:59.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    intressant!
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Får en osökt att tänka på denna video
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • qenzo
        • February 2005
        • 1747

        #4
        Men, det där har jag sett för länge sedan på nåt tv-program. Det kan ha varit Mythbusters på Discovery, men jag minns inte hundra.
        Iaf så släppte de bla ner ett stort köttstycke för att ta tid på hur läng tid det tog för ca 10 pirayor att snaska i sig det. The myth was busted.

        Och OM det nu var samma program så klev en av killarna ner i ett kar fullt av pirayor och jag tror han blev biten i benet 1 gång...
        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

        Kommentar

        • faebo_tarzan
          • December 2004
          • 119

          #5
          Sen är det ju skillnad på om dom är rädda i en liten tank elelr om de är i det vilda. Dom kanske var matade innan. Det är ju den extrema hungern som driver dom att attackera andra djur inklusive människor.

          Kommentar

          • ray
            • January 2002
            • 954

            #6
            Jag och 21 svenskar va i Rio Negro för två månader sen och vi badade varje dag trots att det va gott om pirayor där ,både stora och små men ingen blev biten .

            Men en blev stucken av en stingrocka
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

            Kommentar

            • Martin.M
              • March 2007
              • 117

              #7
              Ursprungligen postat av qenzo
              Men, det där har jag sett för länge sedan på nåt tv-program. Det kan ha varit Mythbusters på Discovery, men jag minns inte hundra.
              Iaf så släppte de bla ner ett stort köttstycke för att ta tid på hur läng tid det tog för ca 10 pirayor att snaska i sig det. The myth was busted.

              Och OM det nu var samma program så klev en av killarna ner i ett kar fullt av pirayor och jag tror han blev biten i benet 1 gång...
              10 pirayor.... testa med något tusental istället som är hungriga på blod
              Last.FM

              Kommentar

              Arbetssätt...