Mina neoner stimmar inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • abrakadabrafem
    • August 2006
    • 46

    Mina neoner stimmar inte

    Mina nyinköpta neon-tetror (10st) vill inte bilda stim! När jag släppte i dem så simmade de jättefint i en liten grupp, men nu är de överallt, ser ganska stökigt ut :S

    Kan det bero på alla andra fiskar som stör? Har massor av platy och en fjärilsciklid och en regnbågsciklid som bråkat så de inte har några partners .
    110 L - Fjärilsciklider, neon/kardinaltetra och fyra Kinesiska algätare.
    200L - Snart malawi
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    dom är nog inte tillräckligt rädda då.. dom stimmar bara om dom känner sig hotade. annrs kan det ibland hjälpa att köpa fler för 10st är inte så mycket.

    annrs kan du köpa rödmunstetra .. dom hör nog till dom tetrorna som stimmar bäst, och är 100 ggr snyggare än neontetrorna (enligt min mening)
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • abrakadabrafem
      • August 2006
      • 46

      #3
      Då får jag väl skrämma livet ur dom då! :P
      Eller köpa fler...

      Tack för snabbt svar
      110 L - Fjärilsciklider, neon/kardinaltetra och fyra Kinesiska algätare.
      200L - Snart malawi

      Kommentar

      • janne63
        • August 2006
        • 294

        #4
        Ursprungligen postat av andreassofus
        dom är nog inte tillräckligt rädda då.. dom stimmar bara om dom känner sig hotade. annrs kan det ibland hjälpa att köpa fler för 10st är inte så mycket.
        Jo, det är nog precis som andreassofus säger, flock/stimbildning är ett sätt att skydda sig. Beroende på hur stort kar du har så skulle jag nog testat att köpa fler, 10 st. är inte så många.

        Ursprungligen postat av andreassofus
        annrs kan du köpa rödmunstetra .. dom hör nog till dom tetrorna som stimmar bäst, och är 100 ggr snyggare än neontetrorna (enligt min mening)
        Hehe, det var ungefär vad jag efterlyste i en annan tråd alldeles nyligen, tips på tetror som gärna håller ihop i stim. Nu visste jag sedan tidigare att rödmunstetran var bra på det men den lär vara väldigt känslig. En rutinerad herre som har zooaffär sa att den fisken var en av väldigt få han hade problem med i samband med vattenbyten. Men jag håller med om att den är vacker.

        Kommentar

        • Nitra98
          • June 2005
          • 1987

          #5
          Ursprungligen postat av abrakadabrafem
          Då får jag väl skrämma livet ur dom då! :P
          Prova med det du, jag har ett gäng glödbandstetror som just nu stimmar jättefint eftersom mina scalarer har yngel..! Annars brukar inte mina tetror stimma heller.
          Min zoon

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            Ursprungligen postat av janne63
            Jo, det är nog precis som andreassofus säger, flock/stimbildning är ett sätt att skydda sig. Beroende på hur stort kar du har så skulle jag nog testat att köpa fler, 10 st. är inte så många.


            Hehe, det var ungefär vad jag efterlyste i en annan tråd alldeles nyligen, tips på tetror som gärna håller ihop i stim. Nu visste jag sedan tidigare att rödmunstetran var bra på det men den lär vara väldigt känslig. En rutinerad herre som har zooaffär sa att den fisken var en av väldigt få han hade problem med i samband med vattenbyten. Men jag håller med om att den är vacker.

            ja det är dom kanske.. har aldrig själv haft rödmunstetror.. jag villste inte att dom va känsliga.

            sen är dom bra mycket dyrare än neonerna oxå.. tror dom kostar 26kr/st här som jag bor..
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            Arbetssätt...