Evolverande glödbandstetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    Evolverande glödbandstetror?

    Hej allesammans!

    De senaste veckorna har en del spännande saker hänt med mina glödisar; de får liksom extra långa fenor som dessutom är vita/lyser ljust längst ut! Det är jättevackert och verkar inte vara någon sjukdom och de är pigga och glada.

    Har någon annan upplevt eller hört talas om något liknande? När jag köpte dem var de unga och hade "vanliga" glödisfenor. Det är inte alla som fått det men några; ska det vara så eller är det något knas eller har jag aliens i akvariet?
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Det skall väl vara så här eller...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #3
      Jag har också sådannt vitt på en av mina... var också orolig att de var sjuka..
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #4
        Det låter som om dina glödbandstetra-hanar blivit könsmogna och trivs.

        Du kommer säkert snart se hur de med mest lysande vitt på fenorna spänner upp sig och till och med kan börja slåss över en klump javamossa eller liknande tätbladig växt. Den segrande kommer sedan med lustiger dans och fenvibrationer försöka locka med sig en glödbandstetra med lite rundare buk (dvs en hona) att lägga sin rom i växten.

        Glödbandstetr
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        • fifi
          • August 2006
          • 695

          #5
          Ojojoj nu blev jag glad! Så då var det kärlek som var på gång Jo, de håller på och "struttar" runt i karet. Känns skönt att det var något som var rätt då, tänkte nog att det var något sådant, men man kan aldrig vara säker så tack för svaren och de glädjande nyheterna!

          Då ska jag se till så att det finns lite områden med mossa eller annat till dem ifall de vill ha barn, vad roligt!
          mvh
          Fifi

          I'm so cute, I poop rainbows.

          Kommentar

          Arbetssätt...