Flytta..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tove91
    • February 2006
    • 61

    Flytta..

    Jag ska flytta till en annan lägenhet om en månad som dom ska bygga ut så småningom. Men jag flyttar dit innan dom bygger ut. Jag ska få ett ganska litet rum provisoriskt och får inte plats med mitt 150 l. kar där..
    Har 6 neoner och 2 ungfödare i mitt kar jusst nu.. Har även en pansarmal (!) (Hans kompis dog för en vecka sedan och jag vill inte köpa fler ifall att det är nitrit i karet. Ska köpa fler när jag har fixat iordning mitt stora kar igen..) och två ancistrusmalar. Den ena är inte färdigvuxen.
    Nu undrar jag om jag kan flytta över neontetrorna och ancistrusmalarna provisoriskt till ett 25 liters akvarium i ca 2 - 4 månader. Vet inte hur jag skulle göra annars Något annat förslag? Ska flytta ungfödarna till min brorsas 54 liters kar.
    Lille, lille Nils!
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    neonerna äv väl ingtet problem tt ha i ett 25l kar ett litet tag, hur stora är ancistrusarna?? dom skiter ju ganska mycket så 25l är knaske för litet.. lätt att du får nitrit i vattnet då om du inte rengör och suger upp gammal skit från botten väldigt ofta.
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Tove91
      • February 2006
      • 61

      #3
      Okej! Fick igår reda på att jag kan ha kvar mitt stora kar, vi får låna en till lägenhet så länge..
      Lille, lille Nils!

      Kommentar

      • Tove91
        • February 2006
        • 61

        #4
        Men tack iaf
        Lille, lille Nils!

        Kommentar

        Arbetssätt...