Vad är detta för fisk ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IaMtHeJoKe
    • November 2005
    • 416

    #16
    tack så mycket för alla svar...den som erik länkade var jättelik min men inte exakt lika men dom kan ju skilja sig lite...

    ska säga åt han på zoo att om han får in fler så kan jag ta dom mej

    Kommentar

    • IaMtHeJoKe
      • November 2005
      • 416

      #17
      Ursprungligen postat av albjohn
      Vildfångade endlers ?
      Mig veterligt finns det inga såna.

      Men det var intresant med din nya fisk.

      Hmm på svenska guppysällskapet så står det att det är vildformer...då kan dom vell vara vildfångade ??

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #18
        Idag har jag sett ett gäng levande Axelrodia riesei. Om man skrämmer en sån så den tappar lite av den röda grundtonen, så blir den nog riktigt lik din fisk!

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #19
          Endlers är en korsning mellan Poecilia wingei (campoma-guppy) och Poecilia reticulata (vanlig guppy), och de två arterna? har skilda utbredningsområden, så vildfångade Endlers torde inte existera.

          Vad som finns är Poecilia wingei, som _inte_ är identisk med Endlers, men som helt garanterat torde säljas som Endlers ändå, pga att de som beskrev P. wingei är så otydliga att de ibland säger wingei är Endlers, ibland att den inte är det.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #20
            Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
            Hmm på svenska guppysällskapet så står det att det är vildformer...då kan dom vell vara vildfångade ??
            Se artbeskrivningen för endlers
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...