helt orädda tetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • davidb
    • December 2005
    • 125

    helt orädda tetror

    Hade två kar ett lite mindre kar på 130 l och ett större på 290 l. Efter att ha tröttnat på det mindre karet bestämde jag och min sambo oss för att göra om det till ett renodlat svartvattenskar med torvmatta och så.

    I det större 290 l karet har jag också lite surt vatten men där gick för närvarande tre stora scalarer och fyra små som jag skall hoppas bildar par då de tre stora (marmor) inte verkar vara intresserade av fortplantning. I det karet gick också ett tiotal silvertetror. Hur som helst i det lilla karet hade vi ett stim på 20 neontetror. Dessa har nu flyttats över till det stora karet. Dessa har stimmat fint och hållt sig i små snår som jag har och under rötter och stenar och visat ett snyggt stim beteende. Igår köpte jag dock tio svarta neontetror och tio serpa tetror.
    Meningen är alltså att låte tre olika tetror gå i det stora karet och ha en sort i svartvattnet för att se om man kan lyckas få yngel. (ja jag tänker naturligtvis sänka PH även i det stora så att det inte blir för stor omställning mellan de olika karen). Men med 20 nya tetror hände något specielt i karet. Tetrorna tog över, de är totalt orädda istället kryper scalarerna bland de täta växterna och verkar gömma sig.

    Är det antalet som gjort det, eller är det serpa tetran som tagit över ?
    Någon som varit med om liknande, jag vill att scalarerna skall vara kungar i karet och hålla tetrorna i schack. Så var det iaf tänkt.
Arbetssätt...