Pastellfärgade tetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pusslet
    • March 2006
    • 44

    Pastellfärgade tetror?

    I mitt gamla akvarie hade jag fem stycken väldigt vackra tetror, men jag kan inte komma på vilken art de var, och jag har inte hittat de på nätet trots sökande...

    Någon här som vet vad de kan vara för sort?
    De var väl i 5-6 cm klassen och de jag hade var en lila, två ljusrosa och två ljusblå - nästan "babyfärger" så att säga...

    Vill väldigt gärna få tag i just dessa till mitt akvarie!


    Tack på förhand!
    Jag får ingen avatar!



    Jättefin! --->
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    Jag hoppas det inte var såna där infärgade tetror du hade!!!
    Såna som de sprutar in färgämnen i för att dom ska få just såna färger som du beskriver...
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • Pusslet
      • March 2006
      • 44

      #3
      Ursprungligen postat av Birgitta W
      Jag hoppas det inte var såna där infärgade tetror du hade!!!
      Såna som de sprutar in färgämnen i för att dom ska få just såna färger som du beskriver...
      Det hoppas jag verkligen innerligt också att det inte var!
      Tycker sånt där är jättehemskt - det finns ju i så många arter i alla fall som är fina...

      Det finns ingen annan art som skulle kunna passa in tror du? I typ pastelliga babyfärger?
      De var åtminstone väldigt tåliga, de var de som levde när jag fick lägga ner mitt förra akvarium tillsammans med några malar...
      Jag får ingen avatar!



      Jättefin! --->

      Kommentar

      • Birgitta W
        • October 2005
        • 2764

        #4
        Jag kan inte komma på några tetror i pastellfärger, annat än dom infärgade... Hoppas någon annan kanske kan hjälpa dig!

        Var det alltså samma sorts tetra, fast i olika pastellfärger??? Låter inte så naturligt tycker jag...
        Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

        Min zoon :
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

        Kommentar

        • sonsam
          • October 2005
          • 101

          #5
          Såg babyrosa och babyblå fiskar, kan ha varit någon tetra. i en zoobutik ( i bromma, stockholm). Tyckte det såg onaturligt ut. Frågade efter röda räkor i den butiken, och killen fattade inte vad jag pratade om utan undrade om det var färgade räkor jag menade. Dom hade nämligen bara algräkor sa han, och den såg ut som en amanoräka tyckte jag vilket han inte heller visste vad det var. Inte kul när personalen verkar veta mindre än en nybörjare på detta med akvarier, vilket jag tycker jag är.

          Kommentar

          • Pusslet
            • March 2006
            • 44

            #6
            Mmm, det var samma ras sa de - men jag kan bara inte komma på vad de hette! =/

            Tyvärr verkar det ju som om jag fick "onaturliga" då... Usch, hade jag vetat det hade jag aldrig köpt dom! *arg*
            De var väldigt vackra måste jag medge, och tåliga som sagt...

            Var inne vid grannen och tittade på hennes kar nyss, och de jag hade liknade lite hennes FantomTetror i kropp och storlek (mina kanske var något större, men inte mycket) - men som sagt ljust pastellfärgade...

            De går i vilket fall som helst bort i mitt nästa om de är infärgade!
            Jag får ingen avatar!



            Jättefin! --->

            Kommentar

            Arbetssätt...