Röd fantomtetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #16
    Jag har ett 30-tal röda Fantomtetror i mitt 540-liters akvarium där de simmar tillsammans med b.la Kongotetror och Neontetror.

    Temperaturen ligger runt 25-26 grader, Ph-värdet har jag egentligen ingen aning om . Jag är otroligt förtjust i dessa fiskar och i mitt kar är de vackert och starkt röda, antar att det är ett tecken på att de trivs. Det stim jag har nu har jag haft i ca 5 år, har ingen aning om hur gamla dessa fiskar kan bli. Det verkar iaf funka med de förutsättningarna jag har.

    Vet inte om jag gav dig så mycket info som du skulle vilja ha men det är iag något.

    Mvh Elinor
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    • Björken
      • November 2005
      • 1174

      #17
      Kul att höra- hade nästan givit upp hoppet om att någon alls hade dessa fiskar . Är dina också nära botten eller?

      Kommentar

      • elinor
        • February 2003
        • 1323

        #18
        Ursprungligen postat av Björken
        Kul att höra- hade nästan givit upp hoppet om att någon alls hade dessa fiskar . Är dina också nära botten eller?
        Bifogar ett foto på mitt akvarium där jag har mina röda Fantomtetror. Som du ser har jag ganska tät växtlighet på botten och tetorna brukar faktiskt hålla sig strax över "buskaget". Försökte ta en bild på nån av tetrorna men dom vägrade stå stilla
        Bifogade filer
        Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

        Kommentar

        Arbetssätt...