Varför är Kongotetror så dyra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    Varför är Kongotetror så dyra?

    Tänkte köpa mig ett stim till mitt afrika kar, men fatta min förvåning när de kostar 50 kr/st!

    Egentligen är det väl itne så farligt, de är ju ändå rätt rejäla tetror, men vad beror det ändå relativt höga priset på?
    222 liter Malawi
  • mayday
    • November 2005
    • 2085

    #2
    tilgång och efterfrågan

    Alla köper ju neontetra eller kardinal så fins ju stor tillgång o lika så efterfrågan
    ______________________________________________

    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Finns nog flera anledningar som att det finns betydligt fler fångststationer i Sydamerika än i Västra Afrika.
      Det viktigaste är nog kanske ändå att de behöver dras upp till rätt rejäl storlek för att se något ut för världen (jämfört med många sydamerikanska tetror). Så om de inte är stora nog är de svårsålda och om man måste dra upp dom i stor storlek så kostar det.
      En kongo i säljstorlek väger mångdubbelt mer än neon i säljstorlek. Dessutom går de inte att packa alls så tätt som som många andra tetror och eftersom fraktpriset ofta är en större del av kostnaden än själva inköpspriset så påverkar det självklart också.

      Men snygga är dom
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        tackar för svaren Kjell!

        Jo, snygga är dom verkligen, skimrar i rött, blått och guld. En fin kontrast till fjärilsfiskarna.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...