Galna citrontetror!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mage
    • January 2004
    • 165

    Galna citrontetror!?

    Har 10st citrontetror, som för tillfället bara har sällskap av 2 små ancistrusar, som är helt knäppa i huvet.
    När lyset släcks så får dom nippran helt enkelt.. Dom kör runt runt i ytan så det bara sprutar vatten och hoppar och har sig.
    P.g.a. detta så hade i går 2 stycken hoppat över frigoliten som täcker utsug/inblås i hörnen och blivit kvar där. Den ena hade tur och landade i vattnet så den mådde väl inte allt för dåligt.. Bara lite besvärligt att fånga en tetra där bakom..
    Den andra hade mindre tur och landade ovanpå filtermaterial och gick tyvärr ett grymmare öde till mötes(var inte hemma och plockade upp den på en gång). Har nu fixat så de inte kan hoppa över så det hoppas jag är lugnt.

    Så: Varför gör de så? Min första tanke var att de blev skärrade när lyset slocknar.. Men samtidigt så verkar de skärrade typ hela tiden när det är mörkt och när jag rör mig på andra siden lägenheten så hör jag hur det plaskar och har sig.
    Blir det bättre med en nattlampa(månljus)?
    Nåt annat för att motverka detta?
    Har bara haft neontetror förut och dom var då lugna som filbunkar i jämförelse.
    Hoppas nån har en bra idé!?
Arbetssätt...