Kan man blanda...?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guld-firren
    • December 2005
    • 29

    Kan man blanda...?

    !Hej!
    Jag undrar om man kan blanda (eller blanda och blanda!)

    Det är såhär ,att jag har ett 60 l akvarium () med 16 fiskar i, ( 2 algätare , 5 neontetror , 6 guppys , och 3 kilfläcksrasboras .) Och min kompis har 5 st sorgmanteltetror men hon vill inte ha dom längre och undrar om jag vi ha dom, så nu kommer min fråga: kan jag ha dom i mitt akvarium eller blir det för fullt med fiskar då eller inte, och kommer dom att vara agrisiva mot någon utav mina andra fiskar då?

    // Guld-Firren- tacksam för svar.
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Det är inga problem att ha Sorgmanteltetror ihop med dina firrar. Har en gång i tiden haft precis samma blandning och det funkade fint.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Guld-firren
      • December 2005
      • 29

      #3
      Ursprungligen postat av Gimbo
      Det är inga problem att ha Sorgmanteltetror ihop med dina firrar. Har en gång i tiden haft precis samma blandning och det funkade fint.
      Ok tack för svaret

      Kommentar

      • Guld-firren
        • December 2005
        • 29

        #4
        Hej igen!
        Nu har vi flyttat den och dom verkar må bra, (än sålänge iallafall.)

        Tack för tipset...

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #5
          Kanske kan du hålla lite koll så inte sorgmantlarna knaprar på din guppys fina svansar....
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • Guld-firren
            • December 2005
            • 29

            #6
            ok tack

            Kommentar

            • batski
              • October 2004
              • 8891

              #7
              Ursprungligen postat av Guld-firren
              !Hej!
              Jag undrar om man kan blanda (eller blanda och blanda!)

              Det är såhär ,att jag har ett 60 l akvarium () med 16 fiskar i, ( 2 algätare , 5 neontetror , 6 guppys , och 3 kilfläcksrasboras .) Och min kompis har 5 st sorgmanteltetror men hon vill inte ha dom längre och undrar om jag vi ha dom, så nu kommer min fråga: kan jag ha dom i mitt akvarium eller blir det för fullt med fiskar då eller inte, och kommer dom att vara agrisiva mot någon utav mina andra fiskar då?

              // Guld-Firren- tacksam för svar.
              Hej Guld-Firren!

              Sorhmanteltetror är i vanliga fall ganska fredliga, men kan om de är för få börja bita på fiskar med stora fenor.

              Vad är det för algätande malar du har? Är det ancistrusar (http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=315)? I så fall tänk på att de behöver ett akvarium som är minst dubbelt så stort som ditt. Men du kanske funderar på att köpa ett större akvarium? Då hade du även kunnat ha fler kilfläcksrasboror, neontetror och även sorgmantlar. Alla dessa är ju stimfiskar och bör hållas i större antal än vad du har. Absolut minst 6 av varje art, men helst fler.

              I fall sorgmantlarna skulle börja bli lite jobbiga mot de andra fiskarna kan du alltid omplacera dem. Annonsera efter gångon som vill ha dem, så brukar det alltid ordna sig.

              Lycka till!
              "The animals of the world exist for their own reasons.
              They were not made for humans
              any more than black people were made for whites
              or women for men." - Alice Walker

              Kommentar

              Arbetssätt...