inbördeskrig bland rosentetor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Deep Blue
    • December 2005
    • 71

    inbördeskrig bland rosentetor

    Har 6 st rosentetror (4 honor och 2 hanar) tillsammans med en ottos i ett 45 liters akvarium.

    Upptäckte igår att 2 av honorna (tetrorna, förstås) är luggslitna i ryggfenan. De hade ett varsit stort jack i fenan.

    Eftersom ottosen verkar vara mest bekymrad över att äta så mycket den hinner på så kort tid som möjligt (när den inte sitter å hänger förstås) och är fullkomligt ointresserad av tetrorna så kommer följdfrågan:
    Är det tetrorna själva som "äter" på varandra och kan man göra något för att få dom att sluta?
    Eller kommer det sluta med att de alla 6 ser ut som en hög lodisar?
    Under ytan, är vi alla små...
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Så du har inte sett dem bråka alltså? Är du säker på att det inte är fenröta? Otosen är det granterat inte boven iaf.

    Det kan hända att tetrorna bråkar för att det är för trångt. 45 liter är tyvärr för litet för rosentetror.

    Måste även påpeka att otocinclus är stimfiskar och ska enligt lagen inte hållas ensamma. Ett par-tre stycken till skulle du kunna ha utan problem.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Deep Blue
      • December 2005
      • 71

      #3
      Ursprungligen postat av batski
      Så du har inte sett dem bråka alltså? Är du säker på att det inte är fenröta? Otosen är det granterat inte boven iaf.

      Det kan hända att tetrorna bråkar för att det är för trångt. 45 liter är tyvärr för litet för rosentetror.

      Måste även påpeka att otocinclus är stimfiskar och ska enligt lagen inte hållas ensamma. Ett par-tre stycken till skulle du kunna ha utan problem.
      dom jagar ju varandra ständigt.. när dom inte befinner sig i ett varsitt hörn nere vid botten å surar.... så jag misstänker starkt att dom är djupt osams om vem som ska bestämma, alternativt om vem som är vackrast

      Att ottos är stimfisk vet jag, därför hade jag två till att börja med (efter rekomendation från affären att inte köpa för många från första början)
      dessvärre gick den ena å dog förra veckan.. så nu är en ensam kvar.
      och.. den ska få kompisar... men jag väntar på mina csn pengar
      Under ytan, är vi alla små...

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av Deep Blue
        den ska få kompisar... men jag väntar på mina csn pengar
        Jag känner igen det där med att vänta på pengarna...
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...