Knäpp sorgmanteltetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hugin
    • December 2005
    • 499

    Knäpp sorgmanteltetra

    Min sorgmanteltetra har blivit helt knäpp! Han är ca 5 år gammal och resten av stimmet har dött. Jag trodde att sorgmanteltetror var lugna fiskar, men den här sorgmanteltetran är inte lugn! Den dödade min fjärilsciklid och nu attackerar den min platy/svärdbärare hybrid den är väldigt aggresiv och kan jaga en fisk runt akvariet i flera minuter! Om jag skulle köpa några kamrater till
    sorgmanteltetran skulle den bli mindre aggresiv? Och var hittar man stora sorgmanteltetror? Jag har svårt att tro att dom små sorgmanteltetrorna skulle se en fisk som är 7 gånger så stor som dom som en vän + att dom säkert blir uppätna av en stor, tjock sorgmanteltetra. Så vad ska jag göra?
    "Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt."
    Winston Churchill
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    möjligt zooaffärn har stora.
    dom gånger jag tittat har jag sett lite blandade storlekar.

    Om man har få av denna art, kan de ibland börja bita lite på fenorna hos fiskar med långa fenor.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • CalleAkvarist
      • November 2005
      • 1059

      #3
      Ja, man ska ha dom i grupp eller par. Har 2 st små (som ju är burkens största) som lyser med sin prakt. Dom glider omkring och stör ingen!

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        sorgmanteltetra är en stimfisk och ska inte gå i par utan i grupp om minst 6 helst 10 eller fler.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...