Roligare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Smookey
    • October 2005
    • 1

    Roligare

    Hej!
    Fick ta över en pacu av en polare som inte ville ha "det" längre, detta är tyvär min första fisk (har läst att folk inte ska ta pirayor som förstafiskar) förutom några fiskar hos morsan och farsan när jag var yngre så kan tyvär inte så jättemycket men lägger ner både hjärta och själ till att "lucifer" ska trivas ordentligt. just nu bor han i ett 350liters, har köpt ett femhundraliters som jag ska börja inreda så fort jag får näven ur och hittar/bygger en ställning till det och rustar upp det lite. han verkar må bra och äter glatt och grisar ner som dom ska göra. vågar inte ha levande växter i pga att han är både växt och köttätare så det blir plastväxter, tycker det ser tråkigt ut och har försökt lägga ner både det ena och det andra till honom så han inte blir så utttråkad och ser så sterilt ut(han är även rädd för bakgrundsbilder men ska försöka ge mig på att inreda det nya akvariet med det så det är där från början när han flyttar in). stora stenar flyttar han tyvär och får därefter stora fläskläppar. mindre saker slänger han in i akvarierutorna. nu fick han en dykare efter att ha tuggat sönder mina växter(har bara en kvar av de fyra han fick från början), trodde att han skulle börja leka med den men han verkar lite smårädd för den men har märkt att han har flyttat den. alger är också ett problem, hade två algätare(vet inte vad dom heter men dom är ganska vanliga) men dom åt han upp, har funderat på att skaffa mindre och snabbare som kanske klarar sig lite längre men känner mig ganska elak om jag skulle göra det, då får ju dom leva i stress, men lucifer uttråkad. gah... många förslag tack...
Arbetssätt...