Hur riskabelt flytta kardinaltetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Hur riskabelt flytta kardinaltetra?

    Hur riskabelt är det för vuxna (drygt ett år gamla) kardinaltetror att flytta till ett annat akvarium?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av batski
    Hur riskabelt är det för vuxna (drygt ett år gamla) kardinaltetror att flytta till ett annat akvarium?
    Om du bara tar dig tid med att koppa in dom som sig bör så är det i princip ingen risk. Att däremot bara slänga över dom brukar kunna vara ödestigert.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #3
      Är det många du ska flytta? I så fall tycker jag att det är smidigt med en balja. Då tar du och lägger över dem där tillsammans med akvarievattnet. Och sedan fyller du sakta på med det nya vattnet. Och till sist i med fisken i det nya akvariet.
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av petnym
        Om du bara tar dig tid med att koppa in dom som sig bör så är det i princip ingen risk. Att däremot bara slänga över dom brukar kunna vara ödestigert.
        Jo det kan jag förstå. Skulle aldrig drömma om att bara slänga över dem i ett annat akvarium. Givetvis ska jag koppa in dem ordentligt.

        Ursprungligen postat av Gimbo
        Är det många du ska flytta? I så fall tycker jag att det är smidigt med en balja. Då tar du och lägger över dem där tillsammans med akvarievattnet. Och sedan fyller du sakta på med det nya vattnet. Och till sist i med fisken i det nya akvariet.
        Nej, det är bara 4 st. Det bor redan ett litet stim i det andra akvariet. Men tack för tipset ändå!
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...