neon tetor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #16
    de ja snackade om funkade alldeles ypperligt i ett 30L med 4cm torv.
    ph låg på 4.5-5.8 och torvskivan håller ihop fint även efter 1år och färgar fortfarande vattnet men sänker inte ph längre har hamnat över 6.5
    javamossan växte och trivdes bra och löv håller sej länge också.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • dgqlof
      • November 2003
      • 1344

      #17
      Ursprungligen postat av MoZZe
      ...Hur har du gjort för att få dem att leka över huvudtaget. SPECIFIKT DETALJERAD information om hur du gjorde!
      Fiskarna:
      Jag har ett stim med neontetror som jag köpte för ca 2 år sedan, de går i mitt stora sällskapsakvarium. Det är inte så många honor av dem som är helt friska längre, men valde ut en och placerade i ett annat akvarium där jag har lite andra yngel på uppväxt (gul fantomtetra). Resten gick kvar i stora akvariet. Båda akvariumen får massor av mat, nästan bara torrfoder.

      Odlingsakvariet:
      Ett 28L akvarium med skumgummi-bubbelfilter, värmare och en stor tuss javamossa. Ingen lampa, står nedanför ett fönster. Gjorde vid akvariet samtidigt som honan flyttades ur stora akvariet. Sidorna på akvariet täckta med tidningar, större delen av ovansidan täckt.

      Odlingsförsök (efter en vecka):
      Byter det mesta vattnet i odlingskakvariet. Flyttar dit honan och en av de finaste hanarna från stora akvariet tidigt en kväll. Nästa kväll delar jag på dem igen. Täcker för akvariet helt. Ser rom.

      Inget som kläcks tyvärr efter första två gångerna, tredje är jag inte helt säker på ännu.

      Har pH 6.5 i alla akvarium. Hårdheten varierar lite (egen brunn) beroende på lågt grundvattnet är, tror GH ligger uppåt 7 nu.
      Senast redigerad av dgqlof; 28 November 2005, 19:10.

      Kommentar

      Arbetssätt...