Piraya

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #16
    Ursprungligen postat av faebo_tarzan
    ÄR inte powerhead cirkulationspump på engelska? Och varför blir dom fega av ett powerhead??? Nu var det ju faktiskt så att Hamnakvaristen frågade angående 12 stycken så jag drog slutsatsen om att det INTE handlar om någon serrasalmus art, och jag antog att det var den rödbukade pirayan han pratade om eftersom det verkar vara sällsynt med att det säljs någon annan art i Sverige.
    Piraya är det latinska namnet på en piraya art som är stimfisk för att vara korrekt. Pirayor är väl samlingsnamnet på både serrasalmus och pyghocentrus.
    jag sa inte att dom blir fega av ett powerhead utan att dom är ute och simmar mer då! rödbukade är vanligast men tillexempel min lokala butik har en caribe i ett kar. piraya är samlings namnet tror jag om man pratar om handels namnen. ville inte göra nån sur eller nått men går så mycket falska rykten åt olika håll tillexempel att dom är jätta skygga eller att dom är jätte aggresiva men om man hålelr dom rätt så är dom någ semi-aggresiva eller lugnare.
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • Stugge
      • January 2005
      • 12

      #17
      Håller med förgående talare.

      Cariba säger du ,vilken butik va det ? Säljer dom den? :P

      Kommentar

      • faebo_tarzan
        • December 2004
        • 119

        #18
        Jag håller med Stugge och dina verkar trivas i ditt kar. Sen det där med X antal liter per fisk och flera tusen liters kar håller jag inte heller med om.

        Kommentar

        Arbetssätt...