Sorgmantel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lissie
    • June 2005
    • 123

    Sorgmantel

    Hej. Har en sorgmanteltetra som jag såg nåt konstigt på igår. På ena sidofenan där fram är det nåt svart. Ser ut ungefär som koagulerat blod, liksom en klump. Är bara så på ena sidan.
    Även den ena bukfenan- den lilla- (på samma sida) är svart men inte som en klump utan mer bara färgad svart. Så är det inte på andra sidan eller på de andra sorgmantlarna.

    Hmmm vad kan detta vara för skumt. Kan även urskilja några svarta fläckar lite varstans som nog inte varit där innan, eller de andra har.
    Tilläggas kan att han nog är väldigt gammal, är blind på ena ögat och nu såg jag en vit prick i det "friska" ögat. Kan han kanske ha skadat sig även på det ögat så han simmat in i nåt.... därav det "koagulerade blodet"? Fläckarna kanske bara är åldersförändringar?
    Eller är det nån som känner igen dessa symtom...så det inte är parasiter eller nåt som sitter i en klump.
    Verkar pigg och äter när de får mat.

    Sätter in denna fråga både här o under sjukdomar eftersom jag inte kan så mycket om sorgmantlar men tänkte någon annan kanske hade sett detta innan.

    Tacksam för svar
    Lissie
Arbetssätt...