tjocka tetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    tjocka tetror

    kan neontetror äta för mycket? eller svälja luft? flera av min tetror är tjocka och ser lite bulliga ut på magen plus att dom ser ut och simma lite konstigt? nån som vet nått om detta
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Harebell
    • July 2005
    • 10

    #2
    Ja, neontetror kan (som andra fiskar) äta för mycket. Mina neontetror svällde också upp och simmade konstigt när de fick för mycket mat en gång. Men efter någon timme simmade de som vanligt igen Du kanske skulle ge fiskarna mindre mat för jag tror inte att de mår så bra om de blir övergödda ofta.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Du har matat med torrfoder. NEoner är mycket glupska, och de har satt i sig fodret innan det blötts upp, och har därigenom fått så mycket luft i magen att det påverkar deras förmåga att simma.
      Detta är ett mycket vanligt problem med just neoner. Normalt sett kommer luften ut igen, men de händer att de dör av det.

      En enkel lösning är att blöta upp fodret i en kopp vatten innan du häller i det.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • mange993
        • April 2004
        • 372

        #4
        Är det som en liten bulle.

        MVH
        Mange

        Kommentar

        • Hella2
          • July 2005
          • 1158

          #5
          ja..alla dog dagen efter att dom var så tjocka! knepigt,men dom andra fiskarna verka heller inte kry
          Man blir aldrig fullärd ....

          Kommentar

          • Platyparty
            • August 2005
            • 22

            #6
            Ursprungligen postat av Azur
            Du har matat med torrfoder. NEoner är mycket glupska, och de har satt i sig fodret innan det blötts upp, och har därigenom fått så mycket luft i magen att det påverkar deras förmåga att simma.
            Detta är ett mycket vanligt problem med just neoner. Normalt sett kommer luften ut igen, men de händer att de dör av det.

            En enkel lösning är att blöta upp fodret i en kopp vatten innan du häller i det.
            Smart! ska testa de!

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              ta en nypa flingor och mellan pekfingret och tummen.
              kör ner de hela i vattnet och släpp och flingorna dalar ner mot botten direkt utan blötläggning.

              går å göra samma sak med en pincett också.

              va bästa sättet att få mina kardinaltetror att äta men numera kvittar de.
              platy'na drar ner flingorna såfint till kardinaltetrorna
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • mange993
                • April 2004
                • 372

                #8
                Det var inte några som magrat av

                MVH
                Mange

                Kommentar

                • Luminax
                  • July 2005
                  • 378

                  #9
                  jag matar mina med fling foder och det åker bara runt o runt på ytan o neonerna ser inte de så jag ska testa att blöta ner de innan
                  Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

                  Kommentar

                  • FridaT
                    • January 2005
                    • 68

                    #10
                    Jag hade samma problem med mina neoner, de blev lite uppsvällda efter matning. Jag tror att de var lite glupska och att det var för stora bitar, därav fick de i sig massa luft också. Nu smular jag ner det mellan fingrarna och problemen har upphört.
                    Färsk i fiskstimmet.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...