2 frågor! (neontetror)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeppe_1
    • March 2005
    • 8

    2 frågor! (neontetror)

    1. Jag har nyss köpt 4 st neontetror. När jag mata dom så äter dom typ inget.. alla svärdbärare åt medans alla neontetror bara va i mitten på akvariet o gjorde inget. dom verka inte se maten. Men efter ett tag tog 3 st en turuppm till ytan o tog lite mat... VÄLDIGT lite. ska det va så?

    2. Eftersom jag bara har 4 st så skulle jag vilja ha fler... Så jag tänkte födda upp dom.. Vilket är det bästa sättet att göra det? MVH jeppe
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    #2
    1) Det är inte alltid nyinköpte fiskar äter första gången. Ge dem en eller ett par dagar så ska du se att de börjar äta.

    2) Fyra neontetror är väldigt lite. Man brukar säga att ett stim MINST ska bestå av sex individer... helst tio eller ännu fler. Jag kommer ha 60 citrontetror i mitt akvarium. Jag tycker du ska köpa fler. Om du har en 10-12 stycken trivs de bättre och kanske ynglar.
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      heljis har rätt om antalet.
      ju mer ju bättre trivs dom sålänge karet är stort nog.

      sen äter inte neontetror mycke.
      märkt att mina kardinaltetror äter kanske 1/4 om ens det jämfört med mina platy's.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • jeppe_1
        • March 2005
        • 8

        #4
        konstigt att hon på affären inte sa nått....för jag visste ej

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          Ursprungligen postat av jeppe_1
          konstigt att hon på affären inte sa nått....
          kanske för att hade hon öppnat mun hade du kanske inte köpt några fiskar.

          är tyvärr väldigt vanligt att visa anställda snackar "skit" bara för att få sålt därför är det bästa att kolla upp dom fiskar man skulle vilja ha så man vet om man kan ha dom om det är stimfisk medmera.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...