väldigt skakig neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trollet85
    • January 2005
    • 667

    väldigt skakig neontetra

    Igår köpte jag nya fiskar och bland annat två neontetror. Dom trivdes och simmade runt som vanligt. Men idag tycker jag den ena tetran har vart lite konstigt. Simmat undan och den är blek i färgen. Den andre han har skarp svart färg på stjärten. Sen denne som jag upplever konstig skakar en del med "vingarna" också. Nog för att dom måste göra det för att kunna simma men jag tycker han gör det lite för mycket. Är han sjuk eller vad är det med han? Han är lite för sig själv också som dom brukar vara när dom ska dö eller är sjuka.. men kommer den andre tetran och busar med han så är han väldigt alert och simmar snabbt.
    63L med salamandrar
    Mina älskade persers Viola och Velvet
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    #2
    egentligen ska neontetror vara minst 10st tillsammans för att dom ska trivas dom är stimfiskar
    Man blir aldrig fullärd ....

    Kommentar

    • trollet85
      • January 2005
      • 667

      #3
      Jo det vet jag. Men dom två jag hade innan har klarat sig perfekt. Sålänge dom inte skräms och kan känna sig trygga i miljön så ska det inte vara någon större fara. Det är vad jag har hört. Men det är klart att det bästa är att dom ska vara många. Men nu skaffade jag ju två till och det var bara den ena som verkade uppföra sig lite konstigt. NU har även den blivit bättre. Igår såg jag att den var starkare i färgerna och den verkar som vanligt nu! Tur det inte var någon sjukdom eller förgiftning som jag först befarade..
      63L med salamandrar
      Mina älskade persers Viola och Velvet

      Kommentar

      Arbetssätt...