Prick i ögat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    Prick i ögat

    Hej
    Jag ser på några av mina tetror (olika sorter) att flera har en prick i ögat. Inget grumligt eller hinna, utan en prick. Den täcker inte hela ögat, bara precis mitt i.

    Nån som sett något liknade? Lider dom av det med sämre syn osv. Det ser ut som om dom i varje fall kan ta mat.

    Inga andra fiskar förutom tetrorna har detta. Vad kommer det av?
    Svea

    Mina bilder
    Min zoon
  • memorize_me
    • July 2005
    • 20

    #2
    Ursprungligen postat av svea
    Hej
    Jag ser på några av mina tetror (olika sorter) att flera har en prick i ögat. Inget grumligt eller hinna, utan en prick. Den täcker inte hela ögat, bara precis mitt i.

    Nån som sett något liknade? Lider dom av det med sämre syn osv. Det ser ut som om dom i varje fall kan ta mat.

    Inga andra fiskar förutom tetrorna har detta. Vad kommer det av?
    Svea
    Jag såg precis att en av mina riotetror också har en ljus prick mitt i ögonen..
    SKumt!
    Kör aldrig fortare än vad din skyddsängel hinner med!

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Nån mer som har samma erfarenhet och känner till orsaken?
      Tacksam om tips om varför och hur man kan bota.
      Svea

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • faebo_tarzan
        • December 2004
        • 119

        #4
        En av mina pirayor fick det för ett tag sen, brukar försvinna efter vattenbyte. Jag tror det har med dåligt vatten/nitrat- nitrit? att göra.

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Visst skulle det kunna vara så, om det inte vore så att jag har koll på vattnet. Alla värden är helt ok (nyligen testat). Det har inte försvunnit efter vattenbyten. Dessutom har flera av dem haft det här ett bra tag. Och alla har inte prick i ögat. Så det måste finnas någon annan förklaring, tror jag.
          Nån mer teori?
          Svea

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...