Tetror och dvärgciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagnusS
    • March 2004
    • 2

    Tetror och dvärgciklider

    Jag har ett sydamerika-inspirerat kar med bla. en grupp B. fjärilsciklider och ett stim riotetror. Problemet är att riotetrorna är så glupska att dvärgcikliderna inte får tillräckligt med mat. Hade tänkt skaffa en grupp A. Cacatouides också men funderar på om jag måste byta ut tetrorna för att det ska fungera.
    Jag matar ganska omväxlat, flingor, räkmix och frysfoder, men resultatet blir alltid detsamma: 14 sprängtjocka tetror och 6 halvmagra ciklider. Någon som har tips på en matningsrutin som fungerar, eller i annat fall tips på en tetra som inte snor all mat?
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Tetror är ofta glupska och dessutom snabba, så det kan vara besvärligt för de andra fiskarna att hinna med. Du skulle kunna testa med sjunkande fodertabletter eller ciklidpellets. De är ju hårda så tetrorna hinner inte sluka dem direkt.

    Kommentar

    • Tastyfish
      • February 2005
      • 1761

      #3
      Om du kan hitta det kann du testa med ett foder som är större än deras munnar.
      jag har ett stim neontetror (10st) och dom äter som grisar faktiskt :P. men jag använder flingfoder till dom och större mat till dom andra fiskarna.
      Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
      Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
      Måste skaffa mig fler djur!

      Kommentar

      Arbetssätt...