dödssjuka svarta neontetror med konstiga symptom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    dödssjuka svarta neontetror med konstiga symptom

    hej

    Det hela började med att en av mina (då) 11 svarta neontetror fick små små svarta streck/partier runt ögat. Därefter kapslades ögat in, och blev något vitt. Jag kunde även se att vid ryggens slut och vid stjärtfenans början har den svarta linjen förlängts, dvs området har blivit svart (se bild). Mitt på kroppen kan man se nån svart prick också.
    Eftersom fisken åt och verkade pigg i övrigt fick den vara kvar och det levde minst ett halvår efter att jag upptäckt det konstiga vid ögat. För några veckor sen blev den drastiskt sämre och var tvungen att avlivas.

    Nu är det så att ännu en till tetra har fått samma symptom! Har aldrig sett något liknande! Och jag vet inte vad jag ska ta mig till...! Eftersom jag inte vill att alla ska dö har jag nu medicinerat med JLBS Ektolfluid, dvs ett desinfektionsmedel. Nyss hällde jag i omgång 2.

    Nån som vet vad det kan röra sig om? Det jag tycker är mest konstigt är de svarta partierna och prickarna.

    BILD finns på http://hem.passagen.se/lenis/tetra2.jpg , klipp och och klistra in länken om det inte fungerar att öppna den med klick. BILD

    tacksam för svar

    Lena Maria
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    den sjuka tetran är nu död.

    igår var båda ögona vita och luddiga, iaf vita. jävligt konstigt!
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    Arbetssätt...