Koppartetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NewfarM
    • April 2005
    • 3

    Koppartetror

    Hej,

    Vi har precis startat upp ett litet kar hemma & började med 5st koppartetror. 3st av dem är ljusa & mer åt silver hållet, de andra två går mer åt rött.

    Det jag funderar lite över är att de två rödaktiga jagar de silvriga i oändlighet.. Dom verkar inte få en lugn stund. Var av detta? Min plan är att köpa 5st till så att de blir en större grupp. Bra eller dålig ide?

    stl. 63l

    mvh Erik
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    De rödaktiga är troligen hanar. Det är nog en bra idé att köpa fler.

    Kommentar

    • Jodahl
      • March 2005
      • 298

      #3
      Jepp, de som är mer kopparfärgade är hannar. Aldrig sett en fiskar som håller samma tempo som koppartetror, dom vilar aldrig. När hannarna inte jagar varandra så jagar dom honorna. Du bör ha några ställen med tät växtlighet där honorna kan gömma sig och pusta ut.
      220 liter växtsoppa.
      Mäsk-CO2, 2x5 liter, powerhead som reaktor.
      PMDD (KH2PO4, KNO3, NutriSi), ca 2 doser/vecka
      Aquarelle 0,3 W/liter

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #4
        Ju fler desto bättre, du kan säkert ha 20 st i ett 63 liters utan problem. En mycket vacker och trevlig tetra: http://www.zpet.se/medlemsbilder/sho...sort=8&cat=500
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • Rector
          • March 2005
          • 35

          #5
          Koppartetra

          En fråga Hasse !

          Dina koppartetror har du haft dom länge, om ja stimmar dom bra fortfarande, eller är dom överallt som kardinaltetror???


          Tacksam för svar.
          Lev länge och väl.

          Kommentar

          • gladys
            • March 2005
            • 1962

            #6
            Ursprungligen postat av Jodahl
            Jepp, de som är mer kopparfärgade är hannar. Aldrig sett en fiskar som håller samma tempo som koppartetror, dom vilar aldrig. När hannarna inte jagar varandra så jagar dom honorna. Du bör ha några ställen med tät växtlighet där honorna kan gömma sig och pusta ut.
            Vad för fisk är det lämpligt att blanda med koppartetror?? Jag har tänkt köpa såna och ha med mina Metallpansarmalar. Dom är ju också livliga.
            Quidquid latine dictum sit, altum viditur

            Kommentar

            • gladys
              • March 2005
              • 1962

              #7
              Hur många bör man ha för att dom ska trivas och stimma bra??
              Quidquid latine dictum sit, altum viditur

              Kommentar

              • Hasse H
                • August 2004
                • 2111

                #8
                Såg att det var en fråga till mig som jag missat. Jag har just nu bara en 3-4 st kvar eftersom mina ciklider drygade ut sin kost med dem... men de stimmade fantastiskt bra, kanske tack vare trycket från cikliderna.

                För övrigt bör man ha minst 10 stycken, helst fler eftersom det blir ännu snyggare då. Och de går bra med de flesta andra fiskar, utom just fiskätande ciklider...
                mvh Hasse
                Det man inte vet, har man ingen aning om.

                Kommentar

                Arbetssätt...