Hur leker kolglödstetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mosmos
    • October 2019
    • 11

    Hur leker kolglödstetror?

    Hej!

    har nyligen skaffat kolglödstetror och vill gärna veta hur kolglödstetror leker, lägger ägg osv. Är det som neontetror eller på annorlunda?
    tacksam för alla svar!
    Senast redigerad av mosmos; 07 November 2019, 18:45.
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

    #2
    Kolglödstetror är relativt lättlekta jämfört med den svåra neontetran. Du leker ofta i vanliga vattenvärden bland växterna i sällskapskaret. Vill du att ynglen ska klara sig från att bli uppätna så får du däremot lpta leken äga rum i ett separat lekkar. En snabb googling ger dig exakta detaljer på hur du går tillväga med detta om du är osäker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6054

      #3
      Jag har kolglödstetror i två av mina kar. I båda har det dykt upp yngel utan att jag gjort något särskilt. Har mycket växter, bl.a. flytväxter med nedhängande rötter, och mossa. Man ser ibland att kolglödarna far in bland växterna och jagar/simmar runt varandra. Jag antar att de leker då och att några romkorn klarar sig från att bli uppätna till följd av den täta växtligheten. Det är verkligen en vacker och trevlig liten tetra! Har haft neontetra tidigare och där blev det aldrig yngel vad jag kunde se. Tror därför att det är lättare att få lek på kolglödstetror.

      Kommentar

      Arbetssätt...