Hur många dagar kan man låta bli att mata kardinaltetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kjell Fohrman
    svarade
    Det handlar i regel mindre om olika arter och istället mer om ålder (ungfiskar behöver oftare mat) och om kondition

    Lämna en kommentar:


  • Stahl
    svarade
    Gäller dessa "faste-perioder" alla fiskar eller finns det vissa (ändå relativt vanliga) grupper som inte klarar av det?

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    I fjol hade jag ett kar som matades 3 ggr på ca sex månader och alla platy, ancistrus och kardinaltetror överlevde. Dock rejält magra. Nu går de i ett stort kar och har tjockat på sig igen

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    I ett väl ingånget akvarium kan de säkert gå en månad utan problem. Fast man då inte ha flera sådana månader på ett år

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    De klarar två veckor utan problem om de är friska. Mina kardinaler och övriga sällskapsfiskar går flera gånger per år över 2v utan mat.

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Vuxna fiskar brukar klara enstaka tillfällen upp till en vecka utan mat i ett akvarium som varit igång ett halvår eller mer. Eftersom ditt akvarium är nystartat skulle jag inte lämna dom en vecka men fyra dagar borde inte vara några problem.

    Lämna en kommentar:


  • Hur många dagar kan man låta bli att mata kardinaltetror?

    Hej!
    Jag har haft mitt akvarium i 3 veckor, 100 L tank med växter, 10 kardinaltetror och 2 ancistrus just nu. Jag har varit borta över helgen och undrar hur många dagar de klarar sig utan foder. Är 4 dagar för lång tid? Jag brukar mata dem varannan dag annars
Arbetssätt...