Kardinaltetror som beter sig konstigt för att sedan försvinna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dammfisk
    • December 2014
    • 6

    Kardinaltetror som beter sig konstigt för att sedan försvinna

    Jag har ett ett par ancistrusmalar, ett par kakaduor med två halvvuxna yngel och tio kardinaltetror i en liten Amazonas biotop. Kardinalerna var de första som flyttade in i karet i November förra året. De har aldrig varit sjuka och har växt och blivit stora. De senaste veckorna har dock flera av kardinalerna bara försvunnit. En försvann utan att jag lade märke till det, sedan såg jag en som var för sig själv vid ytan, men utan att kippa efter andan eller i övrigt se sjuk ut. Sedan var den också försvunnen. En tredje är som förstenad, för sig själv och är i mitten av akvariet, där den liksom tittar snett nedåt, och står så i timmar.. i övrigt ser den inte sjuk ut.. Vad är det som händer? De har ju mått bra alldeles till nu.. De andra fiskarna mår alla bra, även om de äter lite mindre än vanligt..
  • dammfisk
    • December 2014
    • 6

    #2
    Fick nu möjlighet tt se närmare på fisken som beter sig konstigt och det verkar som att den har vita pricksjuka.. vad göra? Hur behandla på bästa sätt?

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av dammfisk
      Fick nu möjlighet tt se närmare på fisken som beter sig konstigt och det verkar som att den har vita pricksjuka.. vad göra? Hur behandla på bästa sätt?
      Är det vita prick så skall man genast medicinera med en vitaprick medicin. En fördel är då också att höja tempen några grader.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...