Enbart tetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sött_surt
    • August 2015
    • 36

    Enbart tetra

    Hejsan, vad tror ni om ett akvarium med enbart tetror som fiskar (har dock ett par räkor som städare)? Har för tillfället Neontetror och Glödbandstetror och dom är så underbara, mina bästa vänner fast i fiskformat. Vill alltid vara med när jag pysslar med akvariet vilket är väldigt trevligt istället för att dom ska simma undan, Stimmar dom? Ja ibland så men oftast så är det rena soppan. Så bara tetror? Kanske blir en till sort tetra eller fler av dom två arter jag har senare men det får visa sig, vill egentligen inte förstöra den fina sammanhållningen som finns redan i den grupp tetror jag redan har

    en annan fråga förresten, är det möjligt att typ klickerträna tetror? Funderar på att testa och se vad som händer
    Love the life you live or live the life you love. inte mina ord men ändå
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    #2
    Det är antagligen lite olika vad man tycker om. Vissa gillar inte för många olika sorter i samma kar och andra tycker det är snyggt/trevligt.

    Jag håller själv på att kolla hur jag vill ha mitt ena 450 L kar och vad som ska finnas där. Jag har inte hittat rätt än tycker jag (Juwel 400 som finns i min signatur).

    Sen beror det ju också på hur stor akvarium du har. Man ska ju helst ha en del för att få ett stim och har man ett mindre akvarium som får man ju inte plats med så många sorter.

    Sen stimmar olika sorters tetras olika. Vissa inte så mycket och andra mera.

    Lättast är att söka lite på Youtube och se hur det ser ut när man har olika sorter blandat. Som t.ex. denna video:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Eller denna:
    My aquarium with mostly South American tetras - Hyphessobrycon bentosi (Bentosi Tetra, White Tip Tetra, Candy Cane Tetra), Paracheirodon axelrodi (Cardinal T...


    Eller denna:
    30 litre aquarium with tetra fish. Snails came with one of the plants by accident (Pond Snail and Freshwater Snail, quite an invasion but Im not to throw the...


    Eller denna:
    My 36 gallon bow front aquarium, filled with mixed tetra species, (black skirt long fin, white skirt long fin, black neon tetra, neon tetra, red minor long f...


    (Jag har sökt efter "mixed tetra aquarium").

    Här har du en samling med terta film om allt möjligt runt dem:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Klickerträna tetror (eller klickerträning av något djur) vet jag inte något om men du kanske kan hitta den info du letar efter här:


    Och här:
    Senast redigerad av Webo; 22 September 2015, 00:51.
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • sött_surt
      • August 2015
      • 36

      #3
      Tio av varje för tillfället består fiskbeståndet av i ett 140 liters. Lite lagom enligt mig så det inte blir trångt istället. då får hellre dom jag har redan ta all plats och uppmärksamhet. Tack förresten för filmerna, ska absolut kolla in dom lite närmare

      Får väl försöka få ut en länk till en film om jag lyckas alls med träningen av dom. det är ju ett gäng samtidigt
      Senast redigerad av sött_surt; 22 September 2015, 00:55.
      Love the life you live or live the life you love. inte mina ord men ändå

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        #4
        Det var så lite.

        Jag har uppdaterat mitt inlägg med lite mera länkar osv under tiden så kollar på det igen :-)
        Och sen är det nog dags att sova. ska upp på jobbet om 5,5 tim :-)

        Fastna nu inte framför Youtube för länge inatt.
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • sött_surt
          • August 2015
          • 36

          #5
          Nej då, jag börjar också jobba tidigt så ska sova jag med
          Love the life you live or live the life you love. inte mina ord men ändå

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #6
            ☺☺
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • sött_surt
              • August 2015
              • 36

              #7
              Okej där fick jag för att jag var uppe lite för länge, vaknar tjugo i sex och inser att jag lär vara på jobbet om tjugo minuter. Tur att fiskarna kan hålla en lugn genom att inte alls vara aktiva utan typ sova istället eller vad dom nu gör tidigt på morgonen
              Love the life you live or live the life you love. inte mina ord men ändå

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                #8
                Hehe. ja det kan bli tungt när man fastnar och "jag ska bara kolla detta också ..." och inte kommer i säng i rätt. Sorry
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  #9
                  Vi kanske ska ha en "inga youtube video tips" efter kl 22 på vardagar?

                  Hehe
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • sött_surt
                    • August 2015
                    • 36

                    #10
                    Ingen fara, det är väl mitt fel som sitter upp för sent även om tolv har funkat förut utan större problem, har ett sånt där jobb där man inte gör så mycket på morgon utan mest blir sittande med ingenting att göra.

                    jo kanske skulle införa det för mig själv i alla fall med youtube. jaja ibland tänker man galet och då straffar det sig dagen efter
                    Love the life you live or live the life you love. inte mina ord men ändå

                    Kommentar

                    • sött_surt
                      • August 2015
                      • 36

                      #11
                      ojdå, såg nu att tolv inte riktigt stämmer.
                      Love the life you live or live the life you love. inte mina ord men ändå

                      Kommentar

                      Arbetssätt...