Någon som odlat tetror och lyckats?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Någon som odlat tetror och lyckats?

    Vill fylla det nya 720 med bara malar och ett redigt stim tetror. Så funderar på om man skulle klara att få upp ett gäng glödbandstetror. Någon som provat och lyckats?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Inte någon större odling utan slumpvis eftersom det väl blivit en del yngel som har klarat sig genom årens lopp.
    Problemen med tertror är ju att de nästan alltid äter sin egen avkomma
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Visst går det Läs här:
      Hur jag lekte av glödbandstetror
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        #4
        Åh hej och hå. Det var inte illa. Jag behöver ju bara 200
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Thaifighter
          • August 2006
          • 420

          #5
          Jag hade ett stim Brillant Tetror för många år sen, som tillfälligt gick i ett 50L kar med en massa grovt singel på botten i några dar medan jag gjorde rent i deras vanliga 500 L kar.
          Efter att jag släppt tillbaka dom i stora karet så släckte jag ljuset i 50 L och "glömde" bort det i en vecka, men när jag senare tände ljuset för att tömma karet så så jag till min häpnad att det var fullt med yngel!
          Jag fick bråttom att mata upp dom med Liquifry No1 och senare Artemia och smulat torrfoder, och delade upp dom på några andra kar när dom blev större.
          Totalt fick jag 400 st som alla blev stora och fina, sålde dom vid ca 7 månaders ålder till Ronny Thulin i Helsingborg.
          Så det går utan större ansträngning att föda upp ett stort stim tetror, med lite tur!

          Thaifighter
          Alla mina fisk-video på Youtube!
          http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            #6
            Mina Kejsar tetror lägger rom lie då som då ofatast när jag inte skött vatten bytena har 2stycken som klarat sig i mitt kar utan flytt och fem jag ahde i räk karet tills de var stora nog för att inte bli mat till cikliderna. Men jag har inte gkort ansträngningar för att odla utan det har bara dyckt upp yngel. Denna typen av avkommor brukar vara ganska tåliga.
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            Arbetssätt...