Neontetror som ynglat av sig? Omöjligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Seberi01
    • October 2014
    • 3

    Neontetror som ynglat av sig? Omöjligt?

    Hej hej!
    Jag är rätt ny här och har mest smugit i skuggorna och läst vad alla proffs skrivit.

    Startade ett 100L sällskapsakvarium för Ca 3 veckor sedan.
    Gjorde enligt vad jag fått fram genom olika guider.

    Död inredning sedan vatten, sen vänta ett antal dagar, växter den 26e oktober väntade ytterliggare och la i fiskar i början av november. Alltså 14-15 dagar.
    Jag hade då köpt 2 st Dvärgguramis och 10 st Neontetror på Herkules Zoo i GBG.

    Alla lever men det märkliga är att när jag nu räknar neon tetror har jag 13!! inga som ser ut som yngel alla är blå och röda.
    När fiskarna precis fick flytta in var en neontetra väldigt tjock vilken ingen tycks vara nu, men i min värld blir väl inte neontetra yngel ett par centimeter på ett par veckor. Dessutom inte i samma akvarium som resten av fiskarna?

    Jag är dock nästan 100% på att det var 10 som flyttade in, det var ju Herkules erbjudande om 10 neontetror för 50 spänn.

    Så fråga: Hur fort växer en neontetra till sig
    Om det enda som jag kan komma på som förklaring att jag och herkules zoo räknat fel på 10 och 13 inte stämmer är det då min fru som nu ser till att strula med min hjärna och hon har vart å köpt 3 tetror och stoppat i.

    Tack för hjälpen på förhand
    Sebastian Eriksson
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    #2
    Du har inte fått yngel, skyll på frun eller butiken 120% säkert!

    Kommentar

    • Seberi01
      • October 2014
      • 3

      #3
      Jag inleder korsförhör! Återkommer med resultat!
      Ingen här på forumet som har förmågan att förhöra fiskarna var de egentligen kommer ifrån?

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        #4
        Ursprungligen postat av Seberi01
        Jag inleder korsförhör! Återkommer med resultat!
        Ingen här på forumet som har förmågan att förhöra fiskarna var de egentligen kommer ifrån?
        @ettfettbranamn har nog gått utbildning iallafall! Testa airboarding! Borde funka annars!

        Kommentar

        Arbetssätt...