Vilka tetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Live2Ride
    svarade
    Min nummer 1 är rödmunnar. Stimmar bra och otroligt vacker. Även kardinaler tycker jag är otroligt fina men dom glider mest omkring.

    Lämna en kommentar:


  • MonkanS
    svarade
    Rödmunnar.. är min senaste favorit. De är vackra att se på. Faktiskt en färgklick med sitt röda huvud och den svartvita stjärtfenan som ser ut som en signalflagga. Och de stimmar jättefint. Läckra att se på då de simmar fram o tillbaka i karet. Håller sig mest i mellanläget.
    Högre upp har jag vinkeltetran. Också en fin fisk. Lite större variant av tetra.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Jag har neontetror, rödmunnar och citrontetror i mitt lilla SA.
    Oftast är dom uppdelade.
    Citrontetrorna och rödmunnarna stimmar bra i egna stim och neonerna är utspridda överallt. Och dom är som kardinalerna, stimmar bara när dom är rädda.

    Men min favorit av dessa är citrontetran. När hanarna är leksugna och börjar moppsa upp sig mot varandra så är dom en väldigt vacker fisk med svagt gul färg på kroppen och lysande svartvit ryggfena

    Edit: Svart/gul ryggfena ska det ju va
    Senast redigerad av Jesper Broman; 18 February 2014, 08:19.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Gillar själv Kardinaltetror och Nannostomus beckfordi. Den sistnämnda är överallt, även högre upp. Många intressanta beteenden. Kardinaltetror för att den är så sanslöst vacker. Den stimmar dock bara bra när den är rädd.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Jag tycker att det blir finare med två stim om man har tetror med olika slags kroppsbyggnad, t ex ett stim med Kardinal- eller Neontetror och sen ett stim med någon tetra med högre kroppsbyggnad, t ex Fantomtetra

    Lämna en kommentar:


  • Sophia_
    startade ett ämne Vilka tetror

    Vilka tetror

    Håller på att starta om mitt 240-liters. Första invånarna kommer att bli tre siameser som ska få rengöra slimlinebakgrunden. Sen vill jag ha tetror med. Helst två stim, finns det tetror som trivs på olika nivåer? Gillar de "lysande" sorter a som neon/kardinal (vet det är olika sorter) kolglöd och liknande. Håller de sig till varandra eller blandar de sig till ett stort stim? Något förslag på två vackra sorter som kan komplettera varandra?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Arbetssätt...