Kilfläcksrasborer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    Kilfläcksrasborer

    Hejsan! Jag har kilfläcksrasboror på 9st. Och jag är intresserad av att föda upp fler! Men det var längesen jag fick dom på lek. Hade bara 3st fullvuxna innan men har köpt till 6 nya som är en aning mindre(köptes in denna helgen) städar inte varje helg precis! Men jag har gott om växter men inget verkar hända ändå. Innan när jag bara hade 3st! Kan jag konstatera att det är 2 honor och en hane. Så ge mig tips på hur jag kan göra för att få dom på lek! Tacksam för svar
    Senast redigerad av Simon H; 03 December 2013, 21:46. Anledning: dåligt skrivet
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    #2
    Någon som har svar?

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      • January 2006
      • 1881

      #3
      Dom lägger äggen på undersidan av större blad, till exempel Cryptocoryne. För att få dem att leka kan du pröva större vattenbyten, höja eller sänka temperaturen eller någon annan förändring. Det bör inte finnas andra fiskar i akvariet. Mjukt surt vatten är bra, men troligen inte nödvändigt. Gärna lite begränsad belysning. När dom lekt plockar du bort föräldrarna. Det kan dröja några veckor innan man upptäcker något yngel. Både föräldrar inför lek och ynglen när de börjar visa sig kan matas med nykläckt artemia.

      Kommentar

      Arbetssätt...