Rödmunstetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Rödmunstetror

    Jag postade ett lite gnälligt inlägg i min projekttråd ang. dessa nykomlingar i karet, men det kanske passar bättre att ställa frågan här...
    Rödmunnarna stimmar ju bra och är snygga, men finns det något sätt att få dem att utnytja de bakre regionerna lite mer, eller allra helst få dem att hålla sig lite högre upp i vattnet??
    Nu ser det ut som de konkurerar lite med cikliderna om bottenskiktet och det var ju inte tanken när jag köpte dem...
    Kan det hjälpa att skaffa lite flytväxter kanske?

    Visserligen en gammal bild då karet är mer nystartat men jag har inte ändrat på något, förutom att plantorna längst fram i högra hörnet avskaffats och ersatts med sticklingar av gälörten bakom i stället (för det är väl gälört?).
    Klicka på bilden för större version

Namn: 050720131494.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,2 KB
ID: 2184145
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Nja botten brukar de inte hålla sig till så det förändras nog i sinom tid om de känner sig trygga, men de är väldigt mycket för att hålla sig i akvariets främre del
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      De är ju inte precis på botten, men ändå ganska långt ner och det där med att de vill vara vid frontglaset förstår jag inte riktigt varför. Trodde väl att det berodde på de nakna karen i butiken att de betedde sig så, men jag får väl ge dem lite tid då...
      Jag har ju lite svårt för akvarium som ser "stökiga" ut och tetrorna stökade ju till intrycket ganska ordentligt!
      Skulle väl ha dubblerat antalet C. habrosus och köpt några nyckelhål istället, men det bär emot lite att sätta igång och försöka fånga in tetrorna! Ser framför mig hur jag kommer vända upp och ned på hela inredningen i så fall...

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #4
        Sedan får jag som vanligt problem med matningen så fort jag har tetror med annan fisk för de är ju så förbaskat glupska!
        De äter sig proppmätta och cikliderna ser fortfarande hungriga ut efter matning...
        Finns det något foder man kan ge som tetrorna är galna i, så att de struntar i frysfodret som jag vill att cikliderna skall få det mesta av?

        Kommentar

        Arbetssätt...