Telmatherina ladigesi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Telmatherina ladigesi

    Telmatherina ladigesi- kanske inte ens är en Tetra? Isf ber jag om ursäkt att den hamnat fel.
    Jag har fattat tycke för denna lilla fisk men hittar knappt någon info alls om den, speciellt inte på svenska.

    Någon som har lite info? Erfarenheter? Foder, släkte, biotop, minsta akvariestorlek...........

    Allt mottages tacksamt!
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    #2
    Sökte lite till och hittade ett annat namn på den, Marosatherina ladigesi, och fann då lite mer info. Bl.a. såklart att det inte är en tetra. Så Kjell, du får gärna flytta denna tråd. Shame on me.

    Är dock fortfarande intresserad av era erfarenheter och fakta om den!
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Blir cirka 4 centimeter, aktiv, stimfisk, fredlig, leker väldigt ofta men ynglen är extremt små och svåra att föda upp, blir otroligt vacker som en saltvattensfisk, neonlimeguldgul, har inga särskilda krav men är rätt känslig, äter det mesta som bjuds, kan inte hållas med bråkiga eller fenbitande fiskar. Jag skulle nog inte rekommendera den till kar mindre än 100 liter.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Blir cirka 4 centimeter, aktiv, stimfisk, fredlig, leker väldigt ofta men ynglen är extremt små och svåra att föda upp, blir otroligt vacker som en saltvattensfisk, neonlimeguldgul, har inga särskilda krav men är rätt känslig, äter det mesta som bjuds, kan inte hållas med bråkiga eller fenbitande fiskar. Jag skulle nog inte rekommendera den till kar mindre än 100 liter.
        Tack för svar!

        Vad tror du om ett gäng av dessa med ett stim Neoner och harmlösa L-malar? I ett 112l... Cirkulationen kommer att bli åt det kraftigare hållet än lugna. Tyckte jag läste att de helst vill ha salt i vattnet, vet du om de klarar sig utan? Kommer bli 20-30% vattenbyte i veckan. Runt 27 grader i karet tror jag.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        Arbetssätt...