Diamanttetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anakin88
    • June 2012
    • 38

    Diamanttetra

    Hej på er,

    Köpte häromdagen ett stim (10 st) av denna underbart vackra fisk. Planerar längre fram att kombinera denna tetra med någon annan stimfisk i mitt stora kar (540 liter). Vad tror ni kan passa? Andra fiskar som ingår i samma "tema"?

    Alla förslag välkomnas varmt!
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Jag personligen hade nog tre dubblat antalet på dessa och bara haft dessa i karet, det blir lätt "rörigt" med flera olika sorters stimmfisk för de blandar och är lite överallt vad skall du ha mer för fisk i karet?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Anakin88
      • June 2012
      • 38

      #3
      Ja precis, tänkte i så fall hålla dessa med någon annan tetra, funderade på ett stim kardinaltetror. Vill gärna hålla det enhetligt och inte blanda för mycket. Men vore samtidigt kul med någon annan stimfisk. Har inte funderat så mycket på andra fiskar. Kanske scalarer? Tänker mig fiskar från mellan amerika/Amazonas då ju som bekant diamanttetran kommer från Venezuela.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Låter väl bra med scalarer, diamanttetran är ju högryggad och då brukar de ju inte bli mat åt scalarerna och lite corydoras är inte fel det heller men nu skall vi inte prata mer om det då det är fel ämne
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          Tänk på, att den här tetran blir ganska så stor (6cm cirkus), så blir dom allt för många, kommer dom förmodligen att sno åt sig all mat - så att scalarerna inte får i sig tillräckligt...bara en tanke.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Anakin88
            • June 2012
            • 38

            #6
            Ja kan nog bli snyggt med några scalarer till. Mina är ca 3 cm och de är redan nu matglada Inte helt enkla att få tag på dessa, bor i Göteborg och fick leta runt på flera ställen.

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #7
              Jag personligen har märkt att tetror med hög kroppsform stimmar väldigt bra ihop då de ofta har lite liknande beteende.
              Jag har just nu 3 dolksticks, 4 citron (1 är gammal och köptes på akv.auktion), 5 pristella, 5 colombia, 6 sorgmantel, 8 kitty, 2 rosen (också gammal samma där) 4 svarta fantomer (1 gammal, samma där), 3 röda fantomer och en gammal tetra av en art som jag inte vet vad det är (kan ta reda på) och de funkar jättebra ihop i mitt 250l.
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              Arbetssätt...