Är citrontetran gul?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Är citrontetran gul?

    Kollar på framtida fiskar.

    Funderar på citrontetra då jag kan tänka mig att göra ett gult och blått akvarium (svensk som behöver få ut lite nationalism eftersom jag bor i Norge).

    Men på de bilderna jag hittat så är de så olika. Endast på vissa bilder är de gula. De har inga i mina 3 zoobutiker så jag kan inte se dem i verkligheten innan jag i så fall ber affären beställa hem.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Färgar de ut, och trivs, så är de rätt gula (ganska mörk botten, humusvatten)... Men kan då inte komma på nå´n blå fisk som funkar med dem. Det som skulle funka bäst, där du kan hitta knallgula fiskar, som går att blanda med klart blå fiskar, är Malawiciklider, där har du t.o.m vissa arter, där hanen är blå och honan är gul (Metriaclima lombardoi är tvärtom)... Synd att du la frågan under tetror, och inte under mix fiskfrågor, så nu får jag väl skäll av Kjell Men det var det bästa jag kom på, om du vill ha just gula och blå fiskar, som kontrasterar mot varandra.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #3
      Tack för svar.

      Hrm, trodde jag skulle lägga det här då det just var tetror frågan gällde.

      Men jag är inte dummare än att jag kan skapa en ny tråd och kalla den Sverigetråden eller något.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jovisst, frågan handlade om tetror, men om du lägger större vikt vid en viss färg, snarare än att det måste vara en tetra, så kan du få fler tips om du lägger frågan under mixkategorin
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          #5
          gjorde det
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Såg det
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...