Fenröta på min neontetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Halofan
    • July 2011
    • 30

    Fenröta på min neontetra?

    Jag inskaffade nyligen ett litet stim med neontetror ( 10 st ).

    Efter bara ett par dagar så dog den minsta av dom efter en fenskada, vi misstänker att han blev fiskmat.
    Jag märkte precis nu att en av mina tetror har en fena som är lite avbiten och har fått en lite vit "färg" på sig.
    Min första tanke var självklart fenröta.
    Fisken har för övrigt fina fenor och färger, han simmar utan problem med sina kompisar och är framme och äter när det är matdags.

    Min fråga är, tror ni att det är fenröta eller har han bara blivit lite biten?

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Jag bifogar ett album med några halvkassa bilder, svårt att ta ett bra foto när tetrorna simmar runt så snabbt och ivrigt.

    Skullle vara väldigt tacksam för snabbt svar, så jag kan sätta in medicinering snabbt!

    // Tommy
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Svårt att avgöra, men jag tror bara fenan blivit lite naggad. Håll en bra koll de närmsta dagarna så ser du snabbt vilket håll det går.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      svårt att se som sagt, men jag tror med den har blivit naggad. såg nån slöjstjärt på nån bild där. hur stort är karet o vad har du för invånare?

      Kommentar

      • Halofan
        • July 2011
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av hannesc
        svårt att se som sagt, men jag tror med den har blivit naggad. såg nån slöjstjärt på nån bild där. hur stort är karet o vad har du för invånare?
        Karet går på 130 liter och invånare är följande:

        2 svärdbärare
        5 guppys , 3 honor och 2 hanar.
        Ett stim på 9 niontetror
        2 palleter 1 hona och 1 hane
        1 siamesisk algätare
        Samt en mal som jag inte är säker på vad det är för art, den är dock ganska fredlig.

        Kollade till honom imorse och han verkar må bra.
        För övrigt är fenorna lite mindre "fransiga" så vi får hoppas att han är på bättringsvägen, ska hålla koll på honom i helgen

        Kommentar

        Arbetssätt...