Odla tetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #16
    Just så, om dom får Artemia varje dag och det finns mycket gömställen.

    Njä. Jag har inte testat så många andra. Serrapinnus kriegi går också hyfsat men den verkar inte leka året om.. Paracheirodon simulans vid första försöket (jag fick fram 3 st), men jag har inte lyckats upprepa det. Jag tror jag lyckades en gång med Hyphessobrycon herbertaxelrodi, men minns inte säkert. Jag gjorde en hel del försök med olika Aphyocharax, men det gick inte alls. Axelrodia riesei gick inte vid första försöket - jag kanske försöker igen.

    Tillägg

    Jag tror unga avelsdjur ofta är en förutsättning. Nätt och jämt könsmogna. Så verkar det vara med Boraras merah.
    Senast redigerad av Erik Åhlander; 04 November 2012, 20:28.

    Kommentar

    • Gobi112
      • December 2011
      • 229

      #17
      Ursprungligen postat av Ken Olofsson
      Vad du försöker göra är att skippa steg 1-6 och börja med stridplanet.

      Risken för krasch in i berget är hur stor som helst, obereoende hur mycket du än läser.
      .
      Klockrent!

      Kommentar

      • oelendra
        • October 2012
        • 72

        #18
        Nu har jag fått tag på Helmut Pinters Odling av akvariefisk. Nu ska jag plugga, och sen börjar jag med antingen(/eller båda) Nätbarb eller(/och) Kopparbarb. Vad jag förstår är de bland de enklare barberna att odla, så jag börjar med dem.

        Tack för alla hjälpsamma och ärliga svar!

        Kommentar

        • Henke_76
          • October 2012
          • 193

          #19
          Jag har just startat ett odlingsprojekt av Kopparbarb och jag har inrett ett lekakvarium och har separerat honorna och hanarna. Jag ska nu om en vecka sätta i honorna med hanarna som redan finns i lekakvariet och jag har inrett akvariet med kulor och javamossa, och hoppas det ska bli lek. Ska bli skoj att följa ditt projekt.
          Med vänlig hälsning, Henke

          Kommentar

          Arbetssätt...